پیغام علیرضا با پای چپ؛ من برگشتم

پیغام علیرضا با پای چپ؛ من برگشتم

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا جهانبخش در سال ۲۰۲۲ نمایش درخشانی داشته و موفق شده به همان بازیکنی تبدیل شود که آقای گل لیگ هلند شد و به لیگ برتر انگلستان رفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، پای غیر تخصصی نه، علیرضا جهانبخش یک بازیکن ۲پا به حساب می‌آید که موفق شد این بار با پای چپ خود گلی زیبا را وارد دروازه کامبور کرده و به همه اعلام کند دوران حضورش در برایتون را فراموش کرده و دوباره تبدیل به همان ستاره‌ای شده که می‌تواند در فوتبال هلند هر تیمی را به زانو دربیاورد.

پروسه بازگشت علیرضا چند ماه طول کشید. دقایق حضور اندکش در ترکیب برایتون و عدم بازی گرفتن از او در جایی که باید، باعث شده بود تا اعتماد به نفس کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران کاهش پیدا کند. او در فاینورد نیز جانشینِ استیون برخوایسی شده بود که نفر اول تیم و یکی از مهره‌های تیم ملی هلند بود. طبیعی بود که انتظارات از آقای گل سابق اردیویزه فراوان باشد.

با این وجود کم‌کم اوضاع رو به بهبود رفت. به وضوح نمایش علیرضا در تیم ملی فوتبال ایران گواه بر همین گزاره بود. او در دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی سه گل زد و یک پاس گل داد. به بهترین شکل ممکن نقش یک کاپیتان را بازی کرد و اگر شانس بیشتری داشت می‌توانست به تعداد گل‌هایش اضافه کند. همین عملکرد مثبت به او کمک کرد تا در فاینورد هم اوضاعش را بهتر کند.

جهانبخش در این فصل ۳۳ بازی برای فاینورد در مسابقات مختلف انجام داده که ماحصل آن هشت گل و سه پاس گل بوده است. ۱۱ اثر در ۳۳ بازی یعنی هر سه بازی یک گل یا یک پاس گل. جهانبخش در لیگ هلند چهار گل زده و ۲ پاس گل داده است. او پنجمین گلزن فاینورد به حساب می‌آید و در مجموع گل و پاس گل نیز این رتبه را از آن خود کرده است. میانگین ۲.۲ شوت در هر بازی(پنجم)، متوسط ۱.۵ پاس کلیدی(چهارم) و میانگین ۱.۷ دریبل موفق(دوم) دیگر نشانه‌هایی است که هویدا می‌کند جهانبخش به روزهای خوب خود برگشته است.

ستاره ایرانی فاینورد در سال ۲۰۲۲ و در هفت بازی برگزار شده ملی و باشگاهی آمار درخشان سه گل و یک پاس گل را به ثبت رسانده است. او در ۲۸ سالگی دوباره در جست‌وجوی روزهای درخشان گذشته است. فاینورد در حال حاضر در رقابتی تنگاتنگ و کلاسیک با ۲ تیم بزرگ هلند یعنی آژاکس و پی‌اس‌وی به درخشش شماره ۹ خود نیاز دارد.

در حال حاضر آژاکس با هدایت اریک تن‌هاخ ۵۷ امتیاز دارد. پی‌اس‌وی ۵۲ امتیازی است و فاینورد ۵۱ امتیاز اندوخته دارد. تیم آرنه اسلوت در ۱۱ هفته باقی‌مانده هم با آژاکس پیکار مستقیم دارد و هم پی‌اس‌وی که در اولی میهمان است و در دومی میزبان. آنها در این هفته باید به مصاف تیم اسبق جهانبخش یعنی آلکمار بروند. تیمی که رتبه چهارم را در اختیار دارد.

نباید فراموش کنیم که فاینورد می‌تواند در لیگ کنفرانس اروپا هم به جاه‌طلبی ادامه دهد. این تیم در گروهش اول شد و باید منتظر برگزاری دیدارهای برگشت پلی‌آف باشد تا در مرحله بعد رقیبش را بشناسد. علیرضا در مسیر صعود تیمش به دور گروهی گلزنی کرد و در مرحله اصلی نیز یک بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد.

7474