اصلی‌ترین دلیل افت تیمهای اصفهانی در گفت و گو با سعید آذری

اصلی‌ترین دلیل افت تیمهای اصفهانی در گفت و گو با سعید آذری

پایگاه خبری فوتبالی- از دید مدیرعامل اسبق باشگاه ذوب آهن، مهمترین دلیل اصلی افت این تیم در سالهای گذشته، به موضوع مدیریت برمی‌گردد.

به گزارش فوتبالی، سعید آذری در گفت و گویی درباره دلیل افت ذوب آهن در چند فصل اخیر گفت:" عدم وجود مدیریت یا بهتر بگویم مدیریت درست باعث این اتفاق شده است. نکته عجیب اینکه ذوب آهن هر وقت نتیجه می‌گیرد و به نظر می‌رسد وضعیتش بهتر شده، یکدفعه دچار بهم‌ریختگی می‎شود."

آذری هنوز از نحوه جدایی‌اش از ذوب آهن گلایه دارد:" مدیران ذوب آهن نخواستند با من کار کنند و تصمیم به برکناری من گرفتند. همان کسانی که حکم برکناری مرا صادر کردند، حالا دیگر جای در ذوب آهن ندارند."

آذری که بعد از ذوب آهن به فولاد خوزستان رفته بود، در این تیم هم توانست عملکرد خوبی در حوزه مدیریت داشته باشد منتهی جدایی او از این تیم بعد از قهرمانی شاگردان جواد نکونام در جام حذفی، اتفاقی شوکه‌کننده برای هواداران فولاد بود. توضیح مدیرعامل سابق فولاد درباره این موضوع را بخوانید:" من از فولاد استعفا ندادم. بلکه قراردادم با این باشگاه تمام شده بود و 2 ماه قبل از جدایی‌ام از این باشگاه، مدیران مجموعه فولاد در جریان این اتفاق بودند. می‌خواستم مدتی در کنار خانواده‌ام باشم چرا که در این سالها فرصت چنین کاری را پیدا نکرده بودم."

در روزهایی که جادوگری، یکی از مهمترین مسائل فوتبال روز ایران محسوب می‌شود، از مدیرعامل سابق فولاد درباره این موضوع سوال کردیم که آیا به او و تیمش، پیشنهاد ارتباط با جادوگران داده شد یا نه. پاسخ او را بخوانید:" جادوگران به تیمهایی لینک می‌شوند که بدانند مدیر یا عوامل آن به این چیزها اعتقاد دارند اما چون همه می‌دانند که من اهل چنین مسائل خرافاتی نیستم، هیچ وقت چنین مسائلی درباره فولاد رخ نداد. از طرف دیگر جامائیکا و مکزیک دو کشوری هستند که به عنوان مهد خرافات شناخته می‌شوند و اگر قرار بود جادوگری و رمالی در موفقیت تیمهای فوتبال نقش داشته باشد، الان تیمهای ملی این دو کشور باید چند بار قهرمان جهان شده بودند."

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا سوژه بعدی صحبتهای آذری است:" من ایراد اصلی را در متوجه مدیران دو باشگاه می‌دانم. عدم توانایی در کنترل و هماهنگی در حوزه مالی توسط مدیران چند سال گذشته این باشگاهها,عدم اشراف به قوانین و مقررات بین المللی دلیل اصلی مشکلی است که برای این دو باشگاه به وجود آمد هر چند که از کنار نقش وزارت ورزش در این دو باشگاه هم نباید به سادگی عبور کرد و همه می‌دانند که وزارت ورزش در تصمیم‌گیری‌های سرخابی نقش دارد."

سوال آخر ما از آذری درباره احتمال حضور او در استقلال و پرسپولیس به عنوان مدیرعامل بود. طی سالهای گذشته بارها و بارها نام او به عنوان گزینه مدیرعاملی استقلال مطرح شده که البته هیچوقت به نتیجه هم نرسیده است.

آذری درباره این موضوع می‌گوید:" من آرزوی مدیر شدن در این دو تیم را ندارم چرا که مدیر شدن، شرایط خاص خودش را دارد و به نظرم کسی که بخواهد مدیر این دو تیم شود، استقلال لازم را ندارد و از دید من شرایط مدیریتی این دو تیم به شکلی نیست که بخواهم به آنها نزدیک شوم."

مصاحبه از نیلوفر مومنی