رکورد بی‌نظیری که کابوس مسی و امباپه ثبت کرد

رکورد بی‌نظیری که کابوس مسی و امباپه ثبت کرد

پایگاه خبری فوتبالی - آلبان لافونت دروازه بان نانت پس از درخشش مقابل پی اس جی و پیروزی تیمش به سیزدهمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که از نشریه اکیپ نمره 10 از 10 را به خاطر بازی خود دریافت می کند.

به گزارش فوتبالی، پی اس جی پس از پیروزی مقابل رئال مادرید با تک گل امباپه، شب وحشتناکی را در لیگ فرانسه داشت و با نتیجه سه بر یک در مقابل نانت شکست خورد. مسی تنها بازیکن تاریخ است که دو بار از نشریه اکیپ نمره 10 از 10 را گرفته و روز یکشنبه لافونت به جمع سیزده نفره بازیکنانی اضافه شد که این نمره را از نشریه معتبر فرانسوی می گیرند.

لافونت در این بازی نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد و در دقیقه 47 دروازه اش توسط نیمار باز شد اما با این وجود عنوان بهترین بازیکن میدان را کسب کرد. لافونت توانست پنالتی فاجعه نیمار را مهار کند. دروازه بان 23 ساله سومین دروازه بان از سال 1997 تا کنون است که نمره 10 از 10 را می گیرد. در حقیقت آخرین باری که دروازه بانی از اکیپ نمره 10 از 10 را گرفته بود، لافونت حتی متولد هم نشده بود!

در آن زمان لارس ویندفلد دروازه بان دانمارکی در بازی جام یوفا توانسته بود این نمره را کسب کند.  لافونت از سویی دومین بازیکنی است که بدون هت تریک در قرن 21 به این جایزه می رسد. نفر قبلی دوشان تادیچ بود که پس از درخشش با پیراهن آژآکس مقابل رئال در سال 2019 به این جایزه رسیده بود. 

4125