سلیمانی: زمان جوانگرایی در تیم ملی فوتسال زنان فرا رسیده است

سلیمانی: زمان جوانگرایی در تیم ملی فوتسال زنان فرا رسیده است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: اکنون زمان پوست اندازی تیم رسیده و باید به جوانگرایی روی آوریم. در بازی‌های تدارکاتی، به هیچ عنوان نتیجه برایمان اهمیت ندارد و فقط هدفمان افزایش تجربه بازیکنان جوان است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، فروزان سلیمانی در خصوص برگزاری اردوی تدارکاتی پیش از دیدار دوستانه برابر روسیه، اظهار داشت: اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال در حالی آغاز شد که پس از انجام تست کرونا، از لیست ۱۸ نفره، چهار بازیکن کرونا داشته و به شهرهای خود بازگشتند. بازیکنان دیگری که دوره نقاهت خود را پس از بیماری کرونا پشت سر گذاشته بودند در کنار چند بازیکنی که مصدوم بوده، تمرینات خود را آغاز کردند. بر همین اساس چهار بازیکن دیگر را به اردوی تدارکاتی دعوت کردیم که متاسفانه یکی از بازیکنان به دلیل عدم اجازه باشگاه خود نتوانست در اردو حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون اوج رقابت‌های لیگ فوتسال است و تیم‌ها برای صدرنشینی و کسب بهترین عنوان تلاش می‌کنند و خوب طبیعتا برای بازیکنان برنامه ریزی دقیقی دارند. در این میان انجام دو دیدار دوستانه برابر روسیه باعث شد تا برخی از باشگاه‌ها بازیکن در اختیار تیم قرار ندهند. جا دارد از مدیران عامل باشگاه‌هایی که نهایت همکاری را با تیم ملی فوتسال زنان داشتند، تشکر و قدردانی کنم. تیم ملی برای یک کشور است و باید برای موفقیت و بهترین عملکرد آن، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم. اکنون اوج مسابقات لیگ و حساسیت بالاست و همه نگران سلامتی بازیکنان هستند. امیدوارم مشکلی برای بازیکنان پیش نیاید و به تیم های خود بسلامت بروند.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان عنوان کرد: با توجه به برگزاری رقابت‌های لیگ و فشردگی بازی‌ها، فکر می‌کنم زمان مناسبی برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل روسیه نبود. چرا که امکان دارد هر اتفاقی در این دو دیدار رخ دهد. به لحاظ فنی بارها اعلام کرده‌ام که زمان مناسبی برای حضور تیم روسیه در ایران نیست. ای کاش طوری برنامه‌ریزی شود زمانی که تیم ملی فوتسال بانوان روسیه می‌آید، بتوانیم حداکثر برنامه‌ریزی و بهره‌بری را از انجام دیدارهای دوستانه داشته باشیم. امیدوارم ترتیبی داده شود که تاریخ ورود روسیه مورد خواست کادر فنی باشد و زمان حضورشان را با توجه به نیاز تیم ایران اعلام کنیم.

وی گفت: ملی‌پوشان تمرینات خود را انجام می‌دهند. دروازبانان خوب، جوان و با انگیزه ای داریم و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازی سختی است و اکنون بهترین زمان برای این است تا بازیکنان جوان خود را نشان دهند. اکنون زمان پوست اندازی تیم رسیده و باید به جوانگرایی روی آوریم. در بازیهای تدارکاتی و دوستانه، به هیچ عنوان نتیجه برایمان اهمیت ندارد و فقط هدفمان کسب تجربه بازیکنان جوان است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: یک لیست ۳۰ نفره داریم تا بازیکنان را مرتب به اردو دعوت کنیم و در واقع استعدادیابی کنیم تا برترین ها به اردوی تیم ملی دعوت شوند. با برگزاری اردوهای مداوم، به بهترین شرایط ممکن بازگردیم و برای مسابقات مهم پیش رو آماده شویم.

تیم ملی فوتسال زنان روسیه صبح امروز از ساعت ۶:۳۰ و از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران شد تا با تیم ملی فوتسال بانوان ایران دو دیدار دوستانه برگزار کند.

اولین دیدار دوستانه ملی پوشان با تیم ملی فوتسال روسیه دوم اسفند از ساعت ۱۷:۰۰ در سالن فوتسال مرکز ملی فوتبال برگزار می شود.

دومین مسابقه دوستانه دو تیم ایران و روسیه نیز روز چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ برپا خواهد شد.

6641