پیروزی سه‌گله برابر آلاوس؛ 5 نکته از بازگشت رئال مادرید به نوار پیروزی

پیروزی سه‌گله برابر آلاوس؛ 5 نکته از بازگشت رئال مادرید به نوار پیروزی

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان کارلو آنچلوتی شب گذشته با طوفان 30 دقیقه‌ای در نیمه دوم پیروزی مقتدرانه‌ای را مقابل آلاوز بدست آوردند.

به گزارش فوتبالی، رئال‌مادرید پس از شکست اخیر برابر پاریسن ژرمن در لیگ‌قهرمانان‌اروپا، با یک پیروزی مقتدرانه برابر آلاوس به مسیر پیروزی در لالیگا بازگشت.

اولین گل بازی را، مارکو آسنسیو با یک شلیک زیبا به‌ثمر رساند. وینیسیوس و سپس بنزما، از روی نقطه پنالتی، گل‌های رئال‌مادرید را به‌ثمر رساندند تا زمینه‌ساز پیروزی خانگی 3-0 کهکشانی‌ها شوند.

در این یادداشت، درباره 5 نکته از این مسابقه صحبت می‌کنیم:

5 – آنچلوتی به اعتماد به بازیکنان جایگزینش نیاز دارد

آنچلوتی

آنچلوتی بارها در این فصل به دلیل فرصت‌ندادن به بازیکنان نیمکت‌نشین مورد انتقاد قرار گرفته است. سرمربی ایتالیایی ترکیب 11 نفره خود را پیدا کرده و به‌سختی حاضر به انعطاف در استفاده از نفرات مختلف در ترکیب است.

باور این مسئله سخت است، که بازیکنانی مانند ادن هازارد، گرت بیل، لوکا مودریچ، رودریگو، ادواردو کاماوینگا، ایسکو و رودریگو نتوانند فرصت بازی در ترکیب کهکشانی‌ها پیدا کنند.

4 – رئال مادرید در صدرجدول به آرامش رسید

تیم

پس از نتایج پرنوسان اخیر، رئال مادرید با این پیروزی برابر آلاوس فرصت تنفسی آرام با اختلاف موقت 7 امتیازی در صدر جدول را دارد.

از ابتدای ماه جاری، به دلیل از دست دادن امتیاز در لالیگا، حذف از کوپا دل ری و شکست مقابل پاریسن ژرمن، شاگردان آنچلوتی زیر بار انتقاد قرار گرفته اند. با این پیروزی، حداقل به صورت موقت، رئال مادرید می‌تواند از زیر بار فشار خارج شود.

3 – آسنسیو گلزنی مخصوص خود را تولید می‌کند

آسنسیو

قفل دروازه آلاوس را در دیدار شب گذشته، مارکو آسنسیو با ضربه‌ای خیره‌کننده گشود.

آسنسیو درحال تبدیل شدن به گزینه محبوب آنچلوتی در سمت راست است. آسنسیو بارها در این فصل با گل‌های تماشایی خود گره‌گشای کار رئال مادرید بوده و بنظر می‌رسد که قرار است آسنسیو را از این پس با این شوت‌ها بشناسیم.

2 – والورده حضور بسیار مهمی در ترکیب اصلی مادریدی‌ها داشت

فده

پس از 27 بازی پیاپی، آنچلوتی به تونی کروس استراحت داد و فدریکو والورده جایگزین این هافبک آلمانی در ترکیب رئال مادرید شد.

درحالیکه شاید در ابتدا حضور والورده زنگ خطر رئال مادرید به‌حساب می‌آمد، اما والورده عملکرد چشم‌گیری داشت. هافبک ملی‌پوش اروگوئه‌ای دو موقعیت گل خلق کرد، چهار پیروزی در نبردها به‌ثبت رساند و یک قطع توپ را به‌جا گذاشت. بنظر می‌رسد که والورده نقش پررنگتری را در تفکرات آنچلوتی ایفا کند.

1 – بنزما در ترکیب رئال مادرید می‌درخشد

کریم

شاید کریم بنزما بهترین نمایش خود را مقابل آلاوس نداشت، اما نقش او در پیروزی شب گذشته مشهود بود.

بنزما روی هر سه گل تیمش نقش مستقیم داشت. پاس دو گل اول تیم و به‌ثمر رساندن گل از روی نقطه پنالتی، عملکرد موثر مهاجم تیم ملی فرانسه را بازگو می‌کند.

این بیست و هفتمین تاثیر مستقیم (18 گل، 9 پاس گل) او روی گل‌های تیمش در این فصل لالیگا بود. بنزما اکنون در این زمینه با رابرت لواندوفسکی (26 گل، یک پاس گل) در پنج لیگ برتر اروپایی، هم‌سطح است.

9719