گزارش‌روز؛ ستارگان سابق بایرن‌مونیخ کجا هستند و چه می‌کنند؟

گزارش‌روز؛ ستارگان سابق بایرن‌مونیخ کجا هستند و چه می‌کنند؟

پایگاه خبری فوتبالی - روکه سانتا کروز 14 سال پیش مونیخ را ترک کرد ولی تعجب خواهید کرد اگر بدانید او هنوز در حال بازی است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، در این مطلب، به بررسی وضعیت کنونی ستاره‌های سال‌های نه چندان دور تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان می‌پردازیم.

روکه سانتا کروز:

روکه سانتا کروز در بین سال‌های 1999 تا 2007 با پیراهن بایرن مونیخ 155 بار بازی کرد. او به همراه بایرن 12 عنوان قهرمانی که شامل لیگ قهرمانان، بوندسلیگا، جام حذفی و سوپرجام آلمان و اروپا می‌شود. ملی‌پوش پاراگوئه ای در فصل 2007 از بایرن مونیخ به بلکبرن و پس از آن به منچستر سیتی رفت. او در رئال بتیس و مالاگا نیز توپ زد. سانتا کروز اکنون 40 سال دارد ولی هنوز از دنیای حرفه‌ای فوتبال خداحافظی نکرده است و در حال حاضر در تیم المپیا آسونسیون پاراگوئه بازی می‌کند.

فرانک ریبری:

ستاره بزرگ فرانسوی که به یکی از بایرنی ترین بازیکنان فوتبال تبدیل شده است. او به اندازه‌ای ژنتیک بایرن مونیخ دارد که در هر شرایطی موفقیت این تیم و هم باشگاهی های خود را آرزو دارد. علاقه ریبری به بایرن مونیخ و هم تیمی های خود به اندازه‌ای است که او حاضر به دیدن بازی فرانسه - آلمان در 2014 نشد چرا که دوست نداشت ناراحتی هم تیمی های خود در تیم ملی آلمان را در صورت شکست ببیند (آلمان 1 - 0 فرانسه). ریبری از 2007 تا 2019 پیراهن بایرن مونیخ را پوشید و با توجه به بالا رفتن سن و اتکای کم بایرن به او، به فیورنتینا پیوست. او تا سال 2021 در این تیم بود ولی ریبری در برنامه‌های سرمربی وینچنزو ایتالیانو جایی نداشت و پس از آن به سالرنیتانا تیم دسته دو ایتالیا که در فصل گذشته موفق شد به سری آ راه یابد، پیوست.

آرین روبن:

از 2009 تا 2019 او در کنار ریبری دو بال بایرن مونیخ را ساخته بودند و لفظ 'روبری' عنوانی بود که رسانه‌ها به این دو بودند. وینگر هلندی پس از پایان دوره خود در بایرن مونیخ پایان بازی خود را اعلام کرد ولی در تابستان 2020 در خبری غیر معمول به تیم دوره جوانی خود یعنی اف سی گرونینگن هلند پیوست. البته حضور او با مصدومیت همراه شد و از اکتبر 2020 تا مارس 2021 از شرایط بازی دور بود. او در مجموع 263 دقیقه طی 7 مسابقه توانست بازی کند. آرین روبن در سال جدید برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

رافینیا:

رافینیا در تابستان 2019 از بایرن مونیخ جدا شد. مدافع باواریایی‌ها پس از گذشت 8 سال دوباره به کشور خود برزیل بازگشت. او نخست در تیم فلامینگو و پس از آن به المپیاکوس رفت. پس از آن به گرمیو پیوست اما به دلیل سقوط این تیم به سائوپائولو رفت و اکنون او در این تیم حاضر می‌باشد.

تیاگو:

پس از سه گانه بایرن مونیخ در 2020، تیاگو تصمیم گرفت چالش جدیدی داشته باشد. تیاگو که در دوره پپ گواردیولا به بایرن مونیخ آمده بود، در دوره هانسی فلیک در خط هافبک بایرنی ها نقش مهمی ایفا می‌کرد. او در سال 2020 با مبلغ 22 میلیون یورو راهی لیورپول شد. شرایط تیاگو چندان در تیم انگلیسی تحت نظر کلوپ خوب پیش نرفت. او نخست به دلیل کرونا و پس از آن به دلیل آسیب‌دیدگی بازی‌های زیادی برای لیورپول انجام نداد. آخرین بازی تیاگو در فصل جاری برابر نیوکاسل می‌باشد و او به دلیل کرونا و بعد هم سایر مسائل از آن تاریخ (16 دسامبر 2021) تا به حال دیگر در ترکیب لیورپول قرار نگرفته است.

خاوی مارتینز:


مدافع اسپانیایی بایرن مونیخ در پایان فصل گذشته به قطر اس سی پیوست. او تمامی بازی‌ها در ترکیب تیم خود حضور داشته است و از مصدومیت که مدت‌های زیادی در بایرن با آن درگیر بود، مصون بوده است. خاوی مارتینز از جمله بازیکن‌های این تیم می‌باشد که 2 بار سه‌گانه را با بایرن مونیخ تجربه کرد.

ژروم بواتنگ:

از 2011 تا 2021 ملی‌پوش سابق آلمان 363 بازی برای بایرن به میدان رفت. مدافع با تجربه بایرن مونیخ با پایان قراردادش به لیون فرانسه پیوست. او در لیون به یکی از مهره‌های اصلی پیتر بوش (سرمربی سابق دورتموند و بایر لورکوزن) تبدیل شده است. البته نشریه اکیپ فرانسه در شکست 4 بر 1 مقابل رن از او به عنوان روح (نقشی نداشتن) یاد کرده بود.

داوید آلابا:

یکی دیگر از بازیکن‌های بایرن مونیخ که به صورت آزاد این تیم را ترک کرد، ملی‌پوش اتریشی بایرن مونیخ بود. آلابا با رئال مادرید تا سال 2026 قرارداد امضا کرد و تحت هدایت مربی سابق بایرن‌مونیخ یعنی کارلو آنچلوتی در مرکز خط دفاعی رئال مادرید قرار گرفته است. آلابا در حال حاضر تنها 2 بازی در ترکیب آنچلوتی حاضر نبوده است. حضور آلابا در رئال با توصیف 'دزدی قرن' از سوی نشریه مارکا یاد شد. چرا که آلابا به صورت آزاد به رئال مادرید پیوست و توانست جای سرخیو راموس را در این تیم پر کند.

خاوی مارتینز، ژروم بواتنگ و داوید آلابا در کنار توماس مولر و مانوئل نویر از بازیکن‌های بایرن مونیخ هستند که دو سه‌گانه را با این تیم تجربه کردند و البته همه آن‌ها به جز مارتینز در دو فینال 2013 و 2020 حاضر بودند.

9404