اختصاصی فوتبالی/ هشدار به فدراسیون فوتبال؛ قدرت گرفتن یک باند مافیایی در جامعه داوری برای تغییر نتایج

اختصاصی فوتبالی/ هشدار به فدراسیون فوتبال؛ قدرت گرفتن یک باند مافیایی در جامعه داوری برای تغییر نتایج

پایگاه خبری فوتبالی – یکی از اولویتهای اصلی سرپرست جدید فدراسیون فوتبال، باید مقابله با جریان مافیایی و فسادی باشد که متاسفانه به جامعه داوری نفوذ کرده است.

به گزارش فوتبالی، میرشاد ماجدی در اولین مصاحبه‌اش بعد از انتخابش به عنوان سرپرست جدید فدراسیون اعلام کرده که مساله اول او، بحثهای مالی فدراسیون و بعد از آن تدارک برای دو بازی پایان تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی است منتهی او و همکارانش باید به شکل ویژه روی اشتباهات برخی داوران و کمکهایشان در لیگ برتر و حتی لیگ یک و بلکه لیگ دو هم زوم کنند.

در شرایطی که درباره یکی از تیمهای داوری بازیهای دیروز لیگ برتر، حرف و حدیثهایی در فضای مجازی به راه افتاده، برخی خبرها و تماسها از طرف جامعه داوری با فوتبالی گرفته شده که بر اساس آن، یک باند مافیایی داوری، توانسته به شکل ویژه‌ای برخی داوران و کمک داوران لیگ برتری و لیگ یکی و حتی لیگ دویی را با خود برای اعمال تغییر در نتایج و اثرگذاری روی نتیجه بازی سوت‌ها و به ویژه پرچم‌ها همراه کند تا آنها با سوتها و پرچمهایشان، نتیجه را به سود تیمی که عوامل آن با این باند مافیایی در ارتباط هستند و به داوران و کمک داوران همراه پول‌های کثیف داده و آنها را تطمیع می‌کنند، تغییر دهد.

حتی گفته می‌شود ارتباط گرفتن با کمک داوران راحت‌تر از تطمیع داوران بوده و سرپرست جدید فدراسیون فوتبال باید یکی از اولویتهای اصلی‌اش را به مقابله با این موضوع اختصاص دهد. 

این موضوع البته فقط به فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی‌اش مربوط نمی‌شود و باید نهادهای نظارتی هم وارد ماجرا شوند تا هر چه زودتر این باند مافیایی را از فوتبال حذف کنند.

اگر در یازده ماه گذشته برای وارد شدن وی ای آر، تلاش درستی انجام می‌شد، مطمئنا حداقل در فصل آینده وی ای آر می‌توانست وارد فوتبال ایران شود. با وجود کمک داور ویدیویی، هم اشتباهات داوری مثل آفساید و پنالتی و کارت قرمز کاهش پیدا می‌کند و هم فساد احتمالی در ارکان داوری فوتبال کشور برچیده می‌شود.

1984