برترین گلزنان رئال‌مادرید زیر نظر زین‌الدین زیدان

برترین گلزنان رئال‌مادرید زیر نظر زین‌الدین زیدان

پایگاه خبری فوتبالی- زیدان در دو مقطع حدودا 5 سال سرمربی رئال مادرید بود. قصد داریم 5 گل‌زن برتر این تیم تحت هدایت سرمربی فرانسوی را بررسی کنیم.

به گزارش فوتبالی، زین‌الدین زیدان همواره به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته ‌می‌شود. با این حال، زیدان در رئال‌مادرید کارنامه مربیگری درخشانی نیز برجای گذاشته است.

در دو دوره حضور در سانتیاگو برنابئو، سرمربی فرانسوی 11 جام شگفت‌انگیز کسب کرد، شامل دو لالیگا و سه قهرمانی پیاپی لیگ‌قهرمانان‌اروپا. در فصل 2017-2016، رئال مادرید برای سومین بار موفق شد لیگ‌قهرمانان و لالیگا را در یک فصل فتح کند.

می‌توانیم بگوییم، زیزو در باشگاه اسپانیایی هدایت تعداد زیادی از بهترین بازیکنان اروپا، به ویژه گلزنان بزرگ دنیا را در اختیار داشته‌است. در این یادداشت، در اینجا به پنج بازیکنی که بیشترین گل را تحت مربیگری زین الدین زیدان به‌ثمر رسانده‌اند، می پردازیم:

5 – مارکو آسنسیو؛ 31 گل

آسنسیو

مارکو آسنسیو یکی از بازیکنان تیم رئال مادرید است، که کمتر از آنچه که باید مورد توجه قرار گرفته ‌است. با این وجود، وینگر 26 ساله با زدن 45 گل در بیش از 200 بازی در سراسر مسابقات، آمار خوبی برای خود ثبت کرده است.

این تعداد گل، شامل 31 بار گلزنی در 155 بازی تحت هدایت زین الدین زیدان است. یکی از این گل ها در پیروزی 4-1 مقابل یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 17-2016 به ثمر رسید.

4 – سرخیو راموس؛ 34 گل

سرخیو راموس

سرخیو راموس یکی از گلزن‌ترین مدافعان فوتبال جهان است. مدافع 35 ساله فعلی پاریسن ژرمن، 34 بار برای کهکشانی‌ها زیر نظر زین الدین زیدان گلزنی کرده‌است.

این آمار شامل 11 گل در فصل 2020-2019 لالیگا است، جایی که راموس یکی از ارکان اصلی قهرمان رئال‌مادرید در آن فصل فوتبال اسپانیا بود.

3 - گرت بیل؛ 44 گل

بیل

از نظر توانایی، گرت بیل یکی از بهترین وینگر‌های فعلی اروپاست. این بازیکن ولزی علیرغم زمان بازی کمی که اخیرا در رئال‌مادرید داشته‌است، یک دهه سرشار از موفقیت را در این باشگاه پشت سر گذاشت.

قهرمان چهار دوره لیگ قهرمانان اروپا، 44 گل از 106 گل خود را برای باشگاه مادریدی را تحت هدایت زین الدین زیدان به ثمر رساند. این شامل یکی از بهترین گل های فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز می شود، با یک ضربه قیچی برگردان وارد دروازه لیورپول کرد.

2 - کریم بنزما؛ 108 گل

بنزما

کریم بنزما یکی از بهترین مهاجم های نوک قرن 21 به‌حساب می‌آید.

این بازیکن فرانسوی که بیش از 12 سال را در سانتیاگو برنابئو سپری کرده‎است، اخیراً سیصدمین گل خود را برای رئال مادرید به ثمر رساند. این آمار شامل 108 گل (و 49 پاس گل) زیر نظر هموطنش زین الدین زیدان است.

بنزما بیش از نیمی از این گل ها (57) را  از زمان جدایی کریستیانو رونالدو، رکورددار گلزنی رئال‌مادرید، در سال 2018 به ثمر رسانده است.

1 - کریستیانو رونالدو؛ 112 گل

800

همچون زیدان، کریستیانو رونالدو نیز قطعا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است.

با 450 گل در سراسر رقابت ها، برنده 5 توپ طلا بهترین گلزن تمام دوران رئال مادرید است. حدود یک چهارم این گل‌ها(و 29 پاس گل) تنها در دو فصل و نیم زیر نظر زین الدین زیدان به‌ثمر رسیده‌است.

این آمار شامل 72 گل در لالیگا و 32 گل در لیگ قهرمانان اروپاست که به مادریدی‌ها کمک کرد تا به اولین تیمی تبدیل شود که سه قهرمان متوالی در این رقابت‌ها کسب می کنند.

9719