صحبت‌های توخل پیش از بازی با کریستال‌پالاس و واکنش به انتقادات از لوکاکو

صحبت‌های توخل پیش از بازی با کریستال‌پالاس و واکنش به انتقادات از لوکاکو

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی آلمانی آبی‌های لندنی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با کریستال پالاس شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی، توماس توخل در نشست خبری پیش از دیدار چلسی با کریستال پالاس در لیگ برتر فوتبال جزیره حاضر شد و صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

درباره قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان؟

"قهرمانی خوبی بود."

درباره وضعیت آزپیلیکوئتا؟

"سزار آزپیلیکوئتا همیشه بازیکن مهمی برای ما بوده است. او از روز اول حضورش در این باشگاه، مهم بوده است و هر زمان که بازی می‌کند، بهتر می‌شود. سزار دوران فوتبالی فوق‌العاده‌ای داشته و جام‌های زیادی کسب کرده است. آزپیلیکوئتا یک جنگ‌جوی متواضع است و نماد چلسی به شمار می‌رود. او هر روز از تیمش محافظت می‌کند."

درباره اوضاع کپا؟

"کپا در تمرین و بازی، خیلی خوب است. در واقع کپا می‌توانست دروازه‌بان شماره یک چلسی باشد اما به خاطر ادوارد مندی است که این اتفاق نیفتاده است. مندی شماره یک ماست اما اعتبار زیادی به کپا تعلق می‌یابد. کپا دروازه‌بانی فوق‌العاده و با شخصیتی بسیار بالاست."

درباره حضور کپا در فینال لیگ کاپ؟

"تصمیم سخت خواهد بود زیرا او در راه‌یابی تیم به فینال نقش مهمی داشت. کپا شایسته بهترین‌هاست و نقش مهمی در تیم دارد."

درباره وضعیت پیشرفت کای هاورتز؟

"هاورتز در تمرینات این فصل، پیشرفت زیادی داشته است. حالا او بیش‌تر به قدرت بدنی‌اش تکیه می‌کند و روی این قضیه متمرکز است. فکر می‌کنم هاورتز فرایند مطمئن‌تر و باثبات‌تر شدن را به خوبی طی می‌کند. او می‌تواند دقیق‌تر و بی‌رحم‌تر باشد؛ هاورتز می‌تواند در این زمینه‌ها پیشرفت بیش‌تری داشته باشد اما همین حالا هم دو بار در لحظات حساس به چلسی کمک کرده است. گلزنی وظیفه اصلی هاورتز نیست، اگر این‌طور بود، می‌توانستیم انتظارات بیش‌تری از او داشته باشیم اما او در حال باثبات‌تر شدن است."

درباره هدف چلسی در لیگ برتر؟

"ما در کورس حضور در چهار تیم برتر فصل حضور داریم که دست‌یابی به این هدف در لیگ برتر انگلیس به طور معمول یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. باید بدانیم در مقطع کنونی هیچ‌چیز برایمان آسان نیست. باید اعتماد به نفس و اشتیاق‌مان را حفظ کنیم تا بتوانیم فراتر از توان و حد کنونی‌مان کار کنیم."

درباره انتقادات از روملو لوکاکو؟

"هنوز باور دارم روملو لوکاکو ستاره تیم ما خواهد بود زیرا همیشه او گلزنی کرده است. شاید بهتر باشد در قبال او صبر بیش‌تری به خرج دهیم. انتظارات ما از مهاجمان‌مان بالاست. در خصوص وضعیت کنونی لوکاکو، دلایل زیادی وجود دارد. برخی تیم‌ها کاملاً به مهاجم تیم خود متکی هستند و برخی تیم‌ها مثل منچستر سیتی این‌طور نیستند. می‌خواهیم وضعیت لوکاکو را بهتر کنیم و درک بیش‌تری از او داشته‌باشیم. هنوز به لوکاکو اعتماد داریم زیرا او در هر تیمی که بوده، ثابت کرده یک تمام‌کننده عالی است. در فینال جام باشگاه‌های جهان، لوکاکو گل خیلی مهمی برای ما زد و ناامید کننده، کلمه درستی برای توصیف لوکاکو نیست."

درباره وضعیت مصدومان چلسی؟

"نمی‌دانم ریس جیمز چه زمانی بر می‌گردد. امیدوارم تا هفته آینده او به تمرینات تیم اضافه شود. بازیکنان فیزیکی و درگیرشونده‌ای چون ریس جیمز همیشه در معرض مصدومیت هستند و ممکن است در بازگشت، تأخیرهایی به وجود بیاید. او برنامه روزانه‌ ریکاوری‌اش را به خوبی سپری می‌کند و برنامه ما این است که او تا پایان هفته آینده به تمرینات گروهی تیم اضافه شود."

درباره لوفتوس چیک؟

"او از ناحیه آشیل احساس ناراحتی می‌کرد. مصدومیتش خیلی جدی نبود اما احساس درد داشت. مصدومیت اخیر لوفتوس چک با مصدومیت قبلی‌اش متفاوت بود و برای بازی فردا در دسترس است."

درباره میسون مانت؟

َ"هدف ما این است او در فینال لیگ کاپ در دسترس داشته باشیم."

9404