چرایی غیبت خانم گل فوتسال آسیا در اردوی ملی

چرایی غیبت خانم گل فوتسال آسیا در اردوی ملی

ستاره گلزن فوتسال زنان ایران نتوانست علی‌رغم دعوت کادرفنی، در اردو حاضر شده و مهیای دیدار با روسیه شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم فوتسال زنان ایران اردوی تدارکاتی خود را از روز گذشته آغاز کرده و هدف از این اردوی تدارکاتی، دو بازی دوستانه مقابل روسیه در دوم و چهارم اسفندماه است؛ دو دیداری که به میزبانی تهران به انجام خواهد رسید و هدف روس‌ها از این بازی‌های دوستانه، کسب آمادگی بیشتر برای رقابت‌های یورو 2022 است.

اما در میان بازیکنان دعوت شده به اردو، 4 بازیکن (اعظم آخوندی، فرشته کریمی، فرشته خسروی و سحر زمانی) به دلیل ابتلا به ویروس کرونا همان روز نخست اردوی ملی را ترک کرده و به خانه بازگشتند تا شمار دعوت‌شدگان به اردوی ملی به 16 نفر کاهش پیدا کند.

علامت سوال بزرگ در اردوی فوتسال زنان، عدم حضور سارا شیربیگی بود؛ غیبتی که بسیاری آن را به مصاحبه انتقادی چند روز قبل فاطمه شریف سرمربی تیم نصر فردیس مرتبط دانسته بودند که شریف به انتقاد از تصمیمات کادرفنی تیم ملی در دعوت از بازیکنان در آستانه بازی‌های حساس لیگ برتر، پرداخته بود.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان از آن دارد که عدم حضور خانم گل فوتسال آسیا در اردوی ملی برای رویارویی با روسیه، خواسته شخصی وی بوده و ارتباطی به صحبت‌های سرمربی تیم باشگاهی‌اش و یا مدیران باشگاه ندارد.                  

گویا شیربیگی که در دو سال گذشته در چند نوبت با مصدومیت دست پنجه نرم کرده، همچنان درد کهنه را در پای خود دارد و بعد از تشدید پیدا کردن مصدومیتش در بازی‌های کافا 2022، از باشگاه نصر فردیس درخواست کرده که به نامه‌ی فدراسیون فوتبال مبنی بر دعوت به اردوی ملی برای دو بازی دشوار مقابل روسیه پاسخ منفی بدهد تا شیربیگی بتواند با فیزیوتراپی از تشدید مصدومیتش جلوگیری کند.

با توجه به اطلاع کادرفنی تیم فوتسال زنان ایران از مصدومیت سارا شیربیگی، تصور می‌شد نام او در فهرست 20 نفره برای بازی با روسیه قرار نمی‌گیرد اما این اتفاق رخ داد و در نهایت تصمیم خانم گل فوتسال آسیا انصراف از اردوی ملی بود و او در تلاش است تا بتواند با حضور در جلسات فیزیوتراپی خود را مهیای ادامه فصل کرده و از تحمل مصدومیتی سخت دیگری بگریزد.

گفتنی است که سارا شیربیگی بعد از اتمام فصل گذشته دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد و بعد از آن‌که زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد، حدود 5 ماه از میادین دور بود و به لحاظ جسمانی هم هنوز به فرم ایده‌آل فصول گذشته خود نرسیده و امیدوار است تا شروع رقابت‌های پلی‌آف بتواند همراه تیم نصر فردیس باشد و به تیم باشگاهی‌اش در راه رسیدن به قهرمانی لیگ برتر کمک کند.

9719