انتقاد خاویر کلمنته از ژاوی: این‌کار باعث نمی‌شود که مربی خوبی باشی!

انتقاد خاویر کلمنته از ژاوی: این‌کار باعث نمی‌شود که مربی خوبی باشی!

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی با سابقه فوتبال اسپانیا طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران رسانه‌ها، درباره سرمربی جوان فعلی آبی و اناری پوشان شهر بندری بارسلون صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، از جمله تیم‌هایی که خاویر کلمنته، سرمربی با تجربه و پر افتخار اسپانیایی هدایت آن‌ها را بر عهده داشته است، می‌توان به تیم‌هایی همانند اتلتیک بیلبائو، اتلتیکو مادرید، اسپانیول و تیم ملی اسپانیا اشاره کرد.

خاویر کلمنته که سابقه دو دوره حضور به عنوان سرمربی تیم فوتبال اسپانیول را در کارنامه دوران کاری خود دارد، در مورد تساوی یکشنبه شب این تیم مقابل بارسلونا اظهار نظر کرد و گفت: "ژاوی در حقیقت اکنون و از زمانی که به بارسلونا آمده، مربی شدن را آغاز کرده است؛ زیرا او از السد قطر آمده و مثل این است که در مادرید تمرین کنی و با تیم‌های دسته دومی بازی کنی! او می‌خواهد بازیکنان مثل گذشته بازی کنند و این، به او برای این که مربی خوبی شود، کمکی نمی‌کند. او باید با بازیکنانی که دارد، بازی کند."

انتقادات خاویر کلمنته از عملکرد ژاوی به همین‌جا ختم نشد و این مربی قدیمی و با تجربه در ادامه صحبت‌هایش گفت: "آن‌ها درباره کرایوف حرف می‌زنند اما او الکسانکو که یک مدافع بود را در مواقع نیاز و برای کسب پیروزی به عنوان یک مهاجم به میدان مسابقه می‌فرستاد. شما باید با بازیکنانی که دارید، برنده شوید. ژاوی مجبور نیست به بازیکنانش چیزی را آموزش دهد زیرا بازیکنان سبک خودشان را دارند."

سرمربی سابق باشگاه اسپانیول و تیم ملی اسپانیا درباره برگه‌های ژاوی هرناندز که حاوی دستورات تاکتیکی بود و این سرمربی در اواسط مسابقه آن را به بازیکنان حاضر در زمین مسابقه می‌داد، چنین گفت: "این کار قطعاً مشکل‌ساز خواهد شد زیرا تمرکز بازیکنان را در زمین بر هم می‌زند؛ فکر کنم یک روز مجبور می‌شویم به آن‌ها یک کامیپوتر بدهیم تا متوجه شوند."

9404