گالاتاسرای ترکیه به دنبال سرمربی قهرمان آسیا

گالاتاسرای ترکیه به دنبال سرمربی قهرمان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه گالاتاسرای به دنبال استخدام لئوناردو ژاردیم سرمربی موفق و سابق الهلال است که روز گذشته از این تیم کنار گذاشته شد.

به گزارش فوتبالی، احتمال لئورناردو ژاردیم کمتر از یک هفته بعد از برکنار از هدایت الهلال، هدایت گالاتاسرای ترکیه را برعهده گیرد. پرافتخارترین تیم فوتبال ترکیه با 22 عنوان قهرمانی، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

 گالاتاسرای که قهرمانی در فصل قبل را تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به بشیکتاش از دست داد، در این فصل تنهای 29 امتیاز از 25 بازی به‌دست آورده است. آن‌ها در 14 بازی اخیر خود، تنها یک برد کسب کرده و 6 شکست را نیز متحمل شده اند.

با توجه به این نتایج ضعیف، سران گالاتاسرای ناچار شدند با سرمربی باتجربه ترکیه‌ای قطع همکاری کنند. فاتح تریم، سرمربی افسنه‌ای کشور ترکیه، سال 2017 برای چهارمین بار هدایت این باشگاه را برعهده گرفته بود. تریم با گالاتاسرای سابقه 16 قهرمانی در رقابت‌های مختلف را در کارنامه دارد، که جام یوفا از مهمترین این عناوین است.

پس از جدایی تریم، دومنیکو تورنت، سرمربی اسپانیایی و دستیار سابق پپ گواردیولا، عنوان سرمربی جدید گالاتاسرای انتخاب شد، ولی او نیز در 5 دیدار گذشته خود، 3 شکست و 2 تساوی کسب کرده و این نتایج ضعیف سبب شده تا مدیران گالاتاسرای به دنبال مربی جدیدی باشند.

 اکنون روزنامه فوتومچ ترکیه از آغاز مذاکرات برای توافق با لئوناردو ژاردیم سرمربی سابق الهلال خبر داده است. او روز گذشته به صورت رسمی از الهلال جدا شد و جایش را به رامون دیاز آرژانتینی داد.

 ژاردیم که توانست الهلال را به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برساند، پس از شکست 4 بر صفر مقابل الاهلی مصر در جام جهانی باشگاه ها، از کار برکنار شد و اکنون او گزینه مناسبی برای هدایت گالاتاسرای است. باید دید این سرمربی پرتغالی ریسک حضور در تیم ترکیه ای را به جان می خرد یا خیر.

9719