ضربه بزرگ به مالک چلسی: ضرر 650 میلیونی در یک روز!

ضربه بزرگ به مالک چلسی: ضرر 650 میلیونی در یک روز!

پایگاه خبری فوتبالی - رومن آبراموویچ مالک چلسی حدود 650 میلیون پوند از ثروت خود را در طول یک روز به خاطر افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین از دست داد.

به گزارش فوتبالی، تاجر  و مولتی میلیاردر  55 ساله روس  که 28.6 درصد از سهام شرکت تولید فولاد "اوراز" را در اختیار دارد، با افت شدید سهام شرکت خود مواجه شده است. در حقیقت سرمایه گذاران نگران هستند که به خاطر جنگ، کمپانی های روسی با تحریم مواجه شوند و بدین ترتیب ارزش سهام شرکت های آنها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بدین ترتیب در طول یک روز سهام شرکت اوراز در بازار سهام لندن 29 درصد کاهش پیدا کرد.  دنی هاوسن کارشناس اقتصادی  در این باره گفت:" هفته تجاری جدید با شرایط بدی در بازار سهام در اروپا و آسیا آغاز شد. سهامداران نگران هستند که جنگ میان روسیه و اوکراین روی بازار تاثیر بزرگی بگذارد."

چلسی در ماه های اخیر روزهای خوشی را برای هوادارانش ساخته و قهرمانی جام باشگاه های جهان هم دستاورد بزرگی برای آنها بود اما به نظر می رسد که آبراموویچ این روزها نگران سرمایه های خود است. تاجر روس یکی از اولین سرمایه گذارانی بود که به فکر سرمایه گذاری در فوتبال اروپا افتاد و توانست چلسی که در آن زمان تیمی معمولی بود را به یکی از غول های فوتبال اروپا تبدیل کند.

4125