ادعای رسانه عربستانی/ دادگاه CAS پرونده پرسپولیس را بست!

ادعای رسانه عربستانی/ دادگاه CAS پرونده پرسپولیس را بست!

پایگاه خبری فوتبالی- رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که دادگاه عالی ورزش پرونده شکایت النصر از پرسپولیس را مختومه اعلام کرده است.

به گزارش فوتبالی، پرونده پرسپولیس و النصر که در پی شکست زردپوشان سعودی مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و با اتهام استفاده از بازیکن غیرقانونی در کمیته انضباطی ای اف سی تشکیل شد، خیلی زود با حکم کنفدراسیون آسیا به سود پرسپولیس همراه شد اما النصر این پرونده را ابتدا به کمیته استیناف ای اف سی و سپس دادگاه عالی ورزش برد و در شرایطی که انتظار داشت مانع از حضور نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان شود، موفق به این کار نشد.

نکته جالب اینکه پس از برگزاری فینال آسیا، النصر اعلام کرد که برای دریافت غرامت این شکایت را ادامه خواهد داد و مشخص شد که به دنبال پاداش آسیایی پرسپولیس است.

اما در این بین دادگاه عالی ورزش بارها و بارها صدور رای پرونده را به تاخیر انداخت و در این بین باشگاه النصر هر بار با نقش آفرینی وکلای خارجی، به دنبال طرح اتهام‌های جدید بود تا این پرونده جنجالی را به سود خود خاتمه دهد.

حالا روزنامه الاقتصادیه چاپ عربستان در گزارشی از مختومه شدن سه پرونده باشگاه النصر خبر داده که یکی از آنها ماجرای شکایت از پرسپولیس و درخواست غرامت میلیون یورویی است؛ هرچند که در این گزارش به طرف پیروز اشاره نشده است.

نصرالدین حزام مدرس قوانین فیفا در این خصوص گفته: زمان معمول برای رسیدگی به پرونده چهار تا هشت ماه است و این یک قانون متوسط است و دادگاه می‌تواند زمان را به دلایل مختلف از جمله بررسی بیشتر تمدید کند و پس از آن به دلیل طولانی شدن روند صدور حکم می‌تواند پرونده را مختومه کند.

حالا به نظر می‌رسد پس از گذشت یک و نیم سال پرونده پرسپولیس و النصر نیز بدون صدور رای مشخص، مختومه شده تا به این ترتیب دیگر هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نکند.

این در حالی است که قرار بود روز ششم اسفند رای دادگاه عالی ورزش صادر شود و حالا در فاصله یک هفته تا این تاریخ، رسانه‌های عربستانی که معمولا در این زمینه اخبار موثق دارند، از پایان شکایتی یک و نیم ساله خبر داده‌اند.

در همین حال احمد الامیر کارشناس حقوقی فعال در حوزه فوتبال در توییتر خود ادعا کرده که خبر منتشره توسط روزنامه الاقتصادیه درست نیست و دادگاه عالی ورزش بدون صدور حکم این پرونده را مختومه نخواهد کرد و به اعتقاد او به زودی رای نهایی صادر خواهد شد؛ هرچند که هیچ یک از مدیران النصر این ادعا را تائید نکرده است.

7474