ژاردیم، چهارمین اخراجی پس از قهرمانی در آسیا

ژاردیم، چهارمین اخراجی پس از قهرمانی در آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- لئوناردو ژاردیم عنوان چهارمین سرمربی در فوتبال عربستان شناخته می شود که پس از قهرمانی در آسیا، از کارش برکنار شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، کسب عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز برای مدیران الهلال کافی نبود و آنها شب گذشته به صورت رسمی از برکناری لئوناردو ژاردیم سرمربی پرتغالی خود خبر دادند و رامون دیاز آرژانتینی یک بار دیگر هدایت آبی های شهر ریاض را برعهده گرفت.

با برکناری ژاردیم از هدایت الهلال، تعداد مربیانی که با وجود کسب عنوان قهرمانی در آسیا نتوانستند فصل بعدی لیگ عربستان را به پایان برسانند به عدد 4 رسید تا فوتبال عربستان یک بار دیگر ثابت کند حتی قهرمانی در بزرگترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن نیز ضامنی برای بقای سرمربیان نیست.

فوتبال عربستان در دوران تغییر ساختار رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و نسخه کنونی آن، 4 بار توانسته است قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند که این 4 عنوان دو بار توسط الاتحاد و دو مرتبه نیز توسط الهلال به دست آمده است.

دراگان تالاجیچ سرمربی کروات، تیم الاتحاد را در جریان قهرمانی این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2004 هدایت کرد. در آن زمان، پس از اخراج تومیسلاو ایویچ دیگر سرمربی کروات، تالاجیچ هدایت الاتحاد را برعهده گرفت. ایویچ پس از شکست 3 بر یک در دیدار فینال رفت لیگ قهرمانان آسیا مقابل سئونگنام کره جنوبی اخراج شد و تالاجیچ که دستیار ایویچ بود، در بازی برگشت هدایت زردپوشان شهر جده را برعهده گرفت.

الاتحاد در بازی برگشت که در کره برگزار شد، دست به کار بزرگی شد و با پیروزی عجیب 5 بر صفر، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. علی‌رغم این پیروزی بزرگ و کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، اما با تصمیم مدیران الاتحاد، تالاجیچ یک بار دیگر به پست دستیاری بازگشت و این بار لوکا پرزوویچ هدایت الاتحاد را برعهده گرفت.

سال بعد، آنخل یوردانسکو سرمربی رومانیایی، عنوان قهرمانی قاره را برای الاتحاد حفظ کرد. او حدود 4 ماه پس از این قهرمانی، از کار برکنار شد و مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تا برونو متسوی فرانسوی را جایگزین او کنند.

این اتفاق برای رازاوان لوچسکیو نیز رخ داد. سرمربی رومانیایی پس از کسب قهرمانی در فصل 2019 با الهلال، در اواسط فصل بعدش، از کار برکنار شد و حالا لئوناردو ژاردیم نیز تنها 3 ماه پس از قهرمانی در آسیا، از هدایت آبی های شهر ریاض برکنار شد و جایش را به رامون دیاز داد.

7474