قلعه‌نویی امیدوار شد؛ زنده شدن یک زوج ترسناک

قلعه‌نویی امیدوار شد؛ زنده شدن یک زوج ترسناک

پایگاه خبری فوتبالی- پیروزی گل‌گهر سیرجان مقابل سپاسی با دو گل از تبریزی و استنلی کی‌روش به دست آمد. دو بازیکنی که در لیگ هفدهم روزهای بسیار خوبی را در کنار هم ساخته بودند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، استنلی کی‌روش با احتساب دیدار جام حذفی تاکنون سه مرتبه برای گل‌گهر به میدان رفته، اما این مهاجم برزیلی در اولین فصل حضورش در فوتبال ایران روزهای بسیار خوبی را در کنار مرتضی تبریزی تجربه کرد و درخشش این دو بازیکن در نیم فصل دوم سبب شد تا سبزپوشان اصفهانی در لیگ هفدهم پس از پرسپولیس به عنوان نایب قهرمانی برسند.


در آن فصل استنلی کی‌روش نیمه اول مسابقات را به دلیل منطبق نبودن قوانین جذب بازیکن خارجی با کارنامه کاری‌اش و حواشی‌ای که این موضوع در فوتبال ایران ایجاد کرده بود، نتوانست نمایش خوبی داشته باشد، اما این مهاجم 195 سانتی در نیم فصل دوم جبران کرد و با به ثمر رساندن 9 گل فصل را تمام کرد؛ گل‌های مهمی که تاثیر زیادی در سبقت ذوب‌آهن از استقلال و تراکتور برای قرار گرفتن در رتبه دوم جدول رده بندی پس از پرسپولیس داشت و مهم‌ترینشان گل دقایق پایانی این بازیکن در دیدار مقابل پرسپولیس در هفته‌های پایانی لیگ بود.
در سوی دیگر مرتضی تبریزی هم که پس از جدایی از پاس همدان به ذوب‌آهن پیوسته بود، پنج فصل خوب را در ترکیب سبزپوشان اصفهانی تجربه کرد، اما آخرین فصل حضور این مهاجم جنس کاملا متفاوتی داشت و او علاوه بر به ثمر رساندن 13 گل در رقابت‌های لیگ برتر که برایش بی سابقه بود، در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز در مسیر صعود از مرحله گروهی درخشش قابل توجهی داشت.

پس از پایان لیگ هفدهم مرتضی تبریزی فقط یک مسابقه دیگر (دیدار ابتدایی لیگ هجدهم) را در ترکیب ذوب‌آهن بازی کرد و به استقلال پیوست. امیرقلعه‌نویی و استنلی‌ کی‌روش هم ماجراجویی جدیدی را در سپاهان آغاز کردند.

حالا پس از تقریبا سه سال و نیم، بار دیگر این سه چهره سرشناس فوتبال ایران در گل‌گهر برای هدف مشترکی دور هم جمع شده‌اند. البته تبریزی در ابتدای لیگ بیستم بود که پس از دو فصل حضور در استقلال که برای او با مصدومیت و خاطرات بد تمام شد، دعوت امیرقلعه‌نویی را قبول کرد و به عضویت گل‌گهر سیرجان در آمد. 

درنهایت استنلی کی‌روش که با پیشنهاد چند باشگاه ایرانی دیگر نیز مواجه شده بود، تصمیم گرفت بار دیگر زیر نظر امیرقلعه‌نویی کار کند تا مثلث کارساز و وحشتناک ذوبی‌ها برای رقبا اینبار به جای اصفهان در سیرجان تشکیل شود.
نکته دیگر اینکه روز گذشته مرتضی تبریزی گل اول را در مصاف با فجرشهید سپاسی شیراز به ثمر رساند و گل دوم هم با ضربه استنلی کی‌روش به دست آمد، تا در روزهایی که امیرقلعه‌نویی به دلیل مصدومیت طولانی مدت یونس شاکری و ماجراهای عجیب مربوط به اریک بایناما، دستش در خط آتش تیم حسابی خالی شده بود، امیدوار باشد که زوج مرتضی تبریزی و استنلی‌ کی‎‌روش که روی هم موفق به ثبت 22 گل فقط در مسابقات لیگ برتر شدند، دوباره شکل بگیرد و اینبار در سیرجان به سرمربی باتجربه گل‌گهر برای رسیدن به اهدافش کمک کند.

6641