هشدار بنیتز به قرمزها: اینتر هم به‌اندازه لیورپول شانس دارد

هشدار بنیتز به قرمزها: اینتر هم به‌اندازه لیورپول شانس دارد

پایگاه خبری فوتبالی- رافا بنیتز، سرمربی سابق لیورپول و اینتر، پیش از بازی چهارشنبه دو تیم در لیگ قهرمانان طی مصاحبه‌ای توضیح داد که چرا لیورپول نباید حریف ایتالیایی خود را دست‌کم بگیرد.

به گزارش فوتبالی، رافائل بنیتز، که شش فصل را در لیورپول سپری کرد و چهار عنوان قهرمانی را با این باشگاه به دست آورد، در مصاحبه ای با روزنامه ایل‌کوریره دلواسپورت دوران حضور خود در آنفیلد را "استثنایی و فراموش‌نشدنی" توصیف کرد.

تاکتیسین اسپانیایی تجربه بسیار متفاوتی در اینتر داشت، جایی که با وجود کسب دو جام، سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان، تنها پس از شش ماه اخراج شد.

با دیدار دو تیم سابقش در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه، بنیتز فکر می‌کند که چه کسی مدعی صعود به مرحله یک چهارم نهایی است؟

بنیتز در پاسخ به این پرسش گفت: "به‌دلیل برتری لیگ برتر، من می گویم لیورپول 51 درصد و اینتر 49. این بازی، متعادل تر از آن چیزی خواهدبود که اکثر مردم تصور می کنند".

سرمربی سابق لیورپول و اینتر ادامه داد: "اینتر به طور اتفاقی به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا نکرده‌است.  آنها همیشه می‌دانند که باید چه‌کار کنند و در استفاده حداکثری از ضعف‌های حریف خوب هستند. سیستم 2-5-3 مورد استفاده آنها می تواند برای تیم هایی که عادت به رویارویی با آن را ندارند، دردسر ایجاد کند. از سوی دیگر لیورپول با 3-3-4 تهاجمی و پرفشار بازی می کند. آنها توانمند هستند و من انتظار دو بازی هیجان انگیز را دارم. تیمی که بتواند برای مدت بیشتری مالکیت توپ را حفظ کند پیروز خواهد شد. هر دو از توانایی های فنی برای غلبه بر حریفان برخوردار هستند".

بنیتز درباره وضعیت اینتر در سری‌آ و سرمربی جدیدش خاطرنشان کرد: "اینتر در این فصل باثبات بوده است و اگر به همین رَویه ادامه دهد، شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی سری‌آ خواهد داشت. آنها قبلاً در نیمه اول سال 2022 با لاتزیو، آتالانتا، میلان و ناپولی روبرو شده اند. با این حال، سری آ لیگ نزدیکی‌است و ناپولی و میلان نیز فرصت دارند. سیمونه اینزاگی مربی‌ای با ایده‌های روشن است، جایگزینی آنتونیو کونته که عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا را کسب کرده بود آسان نبود، اما اینزاگی با ایجاد هماهنگی در تیم و کسب نتایج عالی، کار بزرگی انجام داده است".

رافا بنیتز با اشاره به اینکه صلاح، فیرمینو و مانه مهمترین تهدیدهای لیورپول برای اینتر خواهند بود؛ درباره دیگر بازیکنانی که اینتر باید در جدال با قهرمانان سال 2019 اروپا از آن‌ها واهمه داشته باشد، گفت: من اول از همه این سه بازیکن را خطرناک می‌بینم، اما دیوگو ژوتا هم همیشه حرکات درست را انجام می دهد. با این حال، لیورپول نیز مدافعان کناری قدرتمندی دارد و در ضربات ایستگاهی نیز با ویرجیل فن‌دایک و ژوئل ماتیپ خطرناک است. آنها در مرکز زمین با فابینیو قدرتمند هستند. لیورپول تیمی نیست که به‌سادگی بتوان آن را متوقف کرد."

در نهایت، بنیتز درباره یورگن کلوپ خاطرنشان کرد: "او مربی‌ عالی‌ای است و من با او رابطه خوبی دارم. زمانی که من در ناپولی بودم و او در بروسیا دورتموند، در مرحبه گروهی لیگ قهرمانان اروپا با هم روبرو شدیم. در سن پائولو 2-1 بردیم، اما در آلمان 3-1 شکست خوردیم. با وجود 12 امتیاز در مرحله گروهی حذف شدیم. چه کسی می داند اگر 2-0 می بردیم چه اتفاقی رخ می‌داد.

9719