جانشین بلان در الریان تعیین شد

جانشین بلان در الریان تعیین شد

پایگاه خبری فوتبالی- نیکولاس کوردوا مربی تیم المپیک قطر بعنوان سرمربی تیم فوتبال الریان انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه الریان امروز از انتصاب نیکولاس کوردوا سرمربی شیلیایی تیم المپیک قطر به عنوان سرمربی این تیم و جانشین لوران بلان فرانسوی که دو روز قبل از بازی مقابل ام صلال در مرحله یک شانزدهم نهایی در جام امیر از سمت خود اخراج شد، خبر داد.

این باشگاه در بیانیه‌ای در سایت رسمی خود بدون اینکه توضیحی در مورد جدایی لوران بلان و همچنین مدت قرارداد مربی جدید بدهد، اعلام کرد کوردوا سرمربی جدید شیلیایی را به عنوان سرپرست مدیریت فنی الریان که امسال از نتایج خود در رقابت‌های لیگ رنج می‌برد، منصوب کرده است.

نیکولاس کوردوا 43 سال سن دارد و پیش از این برای چندین باشگاه آمریکای جنوبی بازی کرده و در تیم ملی شیلی در همه رده ها بوده است. کوردوا پس از بازنشستگی از بازی، مربی تیم های زیادی بوده و سابقه هدایت تیم زیر 20 سال شیلی و همچنین تیم های فلسطین و سانتیاگو واندررز را دارد.

لوران بلان سرمربی تیم فوتبال الریان از 19 دسامبر 2020 کار خود را با الریان آغاز کرد؛ او در پایان ماموریت خود، به هیچ دستاوردی نرسید و به صعود با الریان به فینال آخرین دوره جام امیر بسنده کرد. او در این فصل با وجود قرارداد باشگاه با جیمز رودریگز ستاره کلمبیایی و استفان انزونزی فرانسوی، نتوانست نتایج رضایت بخشی کسب کند و در جایگاه نهم جدول رده بندی لیگ قرار گرفت.

بلان که در جام جهانی 1998 و یورو 2000 با تیم ملی کشورش قهرمان شده بود، پیش از این هدایت بوردو (2004-2007)، پاری سن ژرمن (2013-2016) و فرانسه (2010-2012) را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است خورخه فوساتی اروگوئه ای در سال 2015 الریان را برای آخرین بار به عنوان قهرمانی لیگ رساند.

7474