غیبتی که موجه نبود/ سقوط آسانسوری سارگل بوشهر به لیگ دسته دوم فوتبال بانوان

غیبتی که موجه نبود/ سقوط آسانسوری سارگل بوشهر به لیگ دسته دوم فوتبال بانوان

پایگاه خبری فوتبالی- پس از غیبت تیم سارگل در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان مقابل زارع باتری سنندج، فدراسیون فوتبال تصمیم به حذف این تیم از جدول لیگ چهاردهم گرفت.

به گزارش فوتبالی، چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان تحت عنوان جام کوثر درحال برگزاری است و 9 هفته از آن با صدرنشینی تیم خاتون بم کرمان سپری شده است.

در طول هفته‌های قبل، برخی تیم‌های تازه لیگ برتری شده توان حضور قدرتمندانه در لیگ را نداشتند و کسب نتایج ضعیف و کمبود حمایات مالی از سوی مدیریت باشگاه موجب شد تا زمزمه‌هایی مبنی بر انصراف یک یا دو تیم از لیگ برتر به گوش برسد.

سارگل بوشهر که به عنوان تنها نماینده جنوب کشور از سال 98 در لیگ برتر حضور دارد، از زمان حیاتش نتایج چندان مناسبی از خود بجا نگذاشته و در لیگ جاری نیز 8 شکست، 1 تساوی و صفر برد و همچنین تفاضل گل منفی 46 را نیز ثبت کرده است تا در رده یازدهم جدول دوازده تیمی جدول جای بگیرد.

این تیم در میانه راه به دلیل مشکلات شدید مالی و مدیریتی از بوشهر به گناوه عزیمت کرد و تلاش‌هایی درخصوص تغییر ارکان مدیریتی و جذب اعتبارات لازم انجام شد که گویا هیچ یک از آن‌ها به ثمر نرسید تا این تیم در دیدار هفته ششم مقابل هیأت فوتبال البرز حاضر نشود.

خودداری سفر بوشهری‌ها به کرج، شاید از آنچه بازیکنان و کادرفنی این تیم گمان داشتند کم اهمیت‌تر بود و تغییری در رفتار پیشین مسئولین بابت حمایت از سارگل انجام نپذیرفت؛ تا این بار دختران جنوب در هفته نهم در مقابل زارع باتری سنندج نیز حاضر نشوند.

غیبت دوم سارگل در یک دیدار رسمی به منزله انصراف از لیگ تلقی می‌شد و احتمالاً دختران بوشهری هم با قوانین سختگیرانه سازمان لیگ و کمیته انضباطی مبنی بر سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال آگاه بودند و لاجرم دست به چنین اقدامی زدند. 

البته سارگلی‌ها سعی داشتند با ارائه مدارکی مبنی بر ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا، غیبت دوم خود را موجه کنند اما اخباری که این روزها حوالی این باشگاه به گوش می‌رسد خبر از سقوط دو رده‌ای تیم سارگل در فوتبال بانوان می‌دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که صبح امروز نامه‌ای که از سوی حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ فوتبال کشور، خطاب به رییس هیأت فوتبال استان بوشهر و مدیرعامل باشگاه سارگل ارسال شده، حاوی خبرهای بدی برای دختران پا به توپ بوشهر بوده است.

در متن این نامه آمده:« احتراماً با توجه به عدم حضور تیم سارگل بوشهر در دو دیدار از مجموع مسابقات خود در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان بزرگسالان کشور در فصل 1401-1400 برابر تیم‌های نماینده البرز و زارع باتری سنندج بدینوسیله به عنایت به بند 5 ماده 16 آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان اعلام می‌دارد:

تیم سارگل بوشهر از جدول مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان خارج و ضمن سقوط به رده 2 مسابقاتی پایین‌تر، پرونده باشگاه مذکور جهت اقدامات قانونی بعدی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌گردد.»

اکنون باید دید که جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان با حذف تیم سارگل دستخوش چه تغییراتی خواهد شد و آیا سارگل در فصل جاری تنها قربانی کم اهمیتی مدیران و مسئولین ورزشی استان‌ها به دختران فوتبالیست خواهد بود؟

1377