رکوردداران هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر انگلیس

رکوردداران هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- قصد داریم با مرور بر آمار تعداد هت‌تریک‌های بازیکنان در تاریخ لیگ‌برتر، ببینیم که کدام بازیکن بیشترین تعداد هت‌تریک را به‌نام خود ثبت کرده است.

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که احتمالا می‌دانید، اصطلاح «هت‌تریک» برای تعریف زمانی استفاده می شود که یک بازیکن موفق شد در یک بازی سه گل به‌ثمر برساند و یکی از دستاوردهای فردی قابل‌توجهی است که یک بازیکن می تواند در طول یک مسابقه بدست آورد.

بازیکنانی که موفق به هت‌تریک می‌شوند، این حق را به دست می آورند که پس از اتمام بازی، توپ مسابقه را به خانه ببرند.

به بهانه هت‌تریک شب گذشته رحیم استرلینگ مقابل نوریچ‌سیتی، می‌خواهیم بررسی کنیم که چه کسی بیشترین هت‌تریک را در تمام ادوار لیگ برتر به ثبت رسانده است؟  به نقل از گُل، نگاهی به آن می‌اندازیم.

رکورد داران تعداد هت‌تریک در لیگ‌برتر انگلیس

سرخیو آگوئرو در حال حاضر با 12 هت‌تریک در لیگ برتر، رکورددار بیشترین هت تریک در تاریخ این مسابقات است، که با هت‌تریک در مقابل استون ویلا در ژانویه 2020، از رکورد 11 هت‌تریک آلن شیرر عبور کرد.

این گل‌ها همچنین، به این معنی بود که آگوئرو پس از زدن گل‌های شماره 175، 176 و 177 خود در این رقابت ها، موفق شد از رکورد تیری آنری، اسطوره آرسنال را به عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ‌برتر گذر کند.

آلن شیرر، مهاجم سابق نیوکاسل‌یونایتد و تیم ملی انگلستان، که با 11 هت‌تریک رکورددار قبلی این عنوان بود، به مدت 14 سال بیشترین تعداد هت‌تریک لیگ‌برتر را در کارنامه داشت.

رابی فاولر مهاجم سابق لیورپول و انگلیس با 9 هت تریک خود در رتبه سوم این لیست قرار دارد و پس از او تیری آنری، هری کین، مایکل اوون و وین رونی هر کدام با 8 مورد، نفرات بعدی لیست هستند.

آخرین به‌روزرسانی: 12 فوریه 2022 

رکورددار سریع‌ترین هت‌تریک لیگ‌برتر انگلیس

سادیو مانه، مهاجم فعلی لیورپول، در حال حاضر با زدن سه گل برای ساوتهمپتون در دیدار مقابل استون ویلا در سال 2015، رکورد سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ‌برتر را در اختیار دارد.

مانه سه گل خود را در دو دقیقه و 56 ثانیه به ثمر رساند، که رکورد فاولر برای لیورپول در دیدار مقابل آرسنال در سال 1994، که 4 دقیقه و 33 ثانیه بود، را یک دقیقه و 37 ثانیه ارتقا داد.

در سال 1999 نیز، اوله گونار سولشر، بازیکن و سرمربی سابق منچستریونایتد، چهار گل را در 12 دقیقه به‌ثمر رساند و به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل ناتینگهام فارست، به رکورد سریعترین زننده 4 گل در فوتبال انگلیس دست‌یافت. به‌ثمر رسیدن 4 گل توسط یک بازی در فوتبال را پوکر یا هال (Haul) می‌گویند.

9719