واکنش نایب رئیس کمیته استیناف به محرومیت 6 ماهه سراجی

واکنش نایب رئیس کمیته استیناف به محرومیت 6 ماهه سراجی

پایگاه خبری فوتبالی – نایب رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره محرومیت عضو هیات رئیسه این مجموعه توضیحات جالبی داده است.

به گزارش فوتبالی، دو روز قبل بود که اعلام شد مهرداد سراجی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه سایپا با حکم کمیته اخلاق، 6 ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شده است.

در واکنش به این اتفاق، این خبر هم مطرح شد که سراجی در اعتراض به محرومیتش، سراغ پیگیری ماجرا در کمیته استیناف رفته است. خبری که سیدعباس موسوی نایب رئیس کمیته استیاف آن را تکذیب کرده و گفته که تاکنون چنین پرونده‌ای به کمیته استیناف نرسیده است.

موسوی درباره اینکه شایعه شده محرومیت سراجی به خاطر اهانت او به کمیته استیاف به خاطر رای آنها درباره دربی جنجالی خودروسازان در فصل گذشته بوده، گفته است:" به شخصه شکایتی از ایشان نداشته و ندارم و گمان نمیکنم سایر اعضای محترم هم از ایشان شکایتی داشته باشند ثانیا اگر اینطور هست چرا بعد پنج ماه چنین تصمیمی اتخاذ میشود؟ آیا تخلف توهین مستلزم پنج ماه تحقیقات مقدماتی و جمع آوری دلیل هست؟ "

نایب رئیس کمیته استیناف در ادامه صحبتهایش، صدور چنین رایی از سوی کمیته اخلاق در آستانه جلسه بسیار مهم هیات رئیسه فدراسیون را اینچنین نقد کرده است:" چنین تصمیمی منجر به سلب حق مدنی یک عضو هیات رئیسه در آستانه اتخاذ موضع نسبت به یک موضوع بسیار با اهمیت شده است. لازمه منطق دادرسی و مصالح قضایی التفات به این واقعیت مهم و تالی سوء نادیده انگاشتن آن است."

بخش پایانی صحبتهای موسوی، توصیه ویژه به کمیته اخلاق است:" رکن قضایی فدراسیون در رویارویی  مدیران فوتبال و‌همه کنشگران این رشته فارغ از موقعیت نابرابر ایشان ، باید قاطع ، مستقل و بیطرف بوده و تکلیف دارد نمایشی ابراز کند که انصاف ، عدالت و برابری در پرتو‌ آن هویدا باشد و خدای ناکرده تصمیمی اصدار ننماید که موجب وهن نهاد دادرسی شود. امید که رای کمیته اخلاق در ارزیابی ناظران بینا و مخاطبین آگاه چنین سنجیده شود."

1984