چند جمله با کاظم طالقانی: آقای طالقانی نکند شما گل صعود به جام جهانی ۷۸ را زده‌اید!/ چشمهایتان را به حقایق باز کنید

چند جمله با کاظم طالقانی: آقای طالقانی نکند شما گل صعود به جام جهانی ۷۸ را زده‌اید!/ چشمهایتان را به حقایق باز کنید

پایگاه خبری فوتبالی- عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال که در انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال در اسفند سال ۹۹ رای نیاورد متنی حمایتی از عزیزی خادم را در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش فوتبالی، عبدالکاظم طالقانی که در انتخابات دهم اسفند ماه یک شکست خورده مطلق بود و نتوانست از مجمع برای عضویت در هیات رییسه رای بگیرد، درست مثل کسی برخورد کرده که انگار عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال است و در رای گیری اعضای هیات رییسه نقش دارد!

رییس هیات فوتبال خوزستان که احتمالا خاطرات خوبی از سفر روسای هیات های فوتبال استان های سراسر کشور و خانواده های شان به هتل عباسی اصفهان، دارد در متنی عجیب و خنده دار، شهاب عزیزی خادم را فوتبالی و منتقدانش در هیات رییسه را غیر فوتبالی نامید!

البته مشخص است که چرا عبدالکاظم طالقانی از رفتن عزیزی خادم ناراحت است چرا او پس از انتخابات اسفند ۹۹ رییس شکست خورده هیات فوتبال خوزستان لقب گرفت و در انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مغلوب احسان اصولی و طهمورث حیدری شد و نتوانست به عنوان نماینده هیأت ها به هیات رییسه فدراسیون فوتبال راه یابد. 

 این مدیر شکست خورده که نتوانست از مجمع رای اعتماد بگیرد، به شکل عجیبی در حمایت از شهاب عزیزی خادم خودش را نماینده مجمع و وکیل مدافع مجمع تصور کرده و برای اعضای هیات رئیسه فدراسیون که از مجمع رای گرفته‌اند، خط و نشان می کشد. 

البته رئیس هیات فوتبال خوزستان در دوره های گذشته سابقه انجام دادن مصاحبه های سفارشی و ابزاری مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال را داشته و بارها در فدراسیون های قبلی دیگران او را وسط می‌انداختند تا به جای شان حرف بزند، گویا هنوز هم همان نقش را برای رییس فدراسیون فوتبال ایفا می کند.

البته آقای طالقانی طوری حرف می زند که انگار خودش خیلی فوتبالی است و گل صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را زده است و دیگر اعضای هیات رییسه اصلا با فوتبال قرابتی ندارند. البتع رییس فدراسیون فوتبال بازیکن حرفه ای فوتبال نبوده اما بسیاری از اعضای هیات‌ رئیسه فدراسیون فوتبال همگی سوابق فوتبالی بیشتری نسبت به عزیزی‌خادم ی دارند. 

هنوز یادمان نرفته در دوران ریاست طالقانی در هیات رییسه دوران ریاست مهدی تاج، چه اتفاقات خونینی در بازیهای فوتبال در اهواز می افتاد و تماشاگران در ورزشگاهها و خارج از ورزشگاهها، امنیت جانی نداشتند و هنوز تصاویر دستها و سرهای شکسته و خونین هواداران مظلوم فوتبال مقابل چشمان ماست. تازه عجیب این بود که در مراسم سالیانه بهترین های فوتبال کشور، هیات فوتبال استان خوزستان به عنوان بهترین هیات سال هم انتخاب می شد!

 متن طالقانی را بخوانید:" در حالی که بعد از ششمین صعود فوتبال ایران به جام جهانی قطر همه در انتظار رقم خوردن یک اتفاق تاریخی در قطر بودند و فدراسیون هم در تدارک برنامه‌های خوب جهت اعزام  تیم ملی بزرگسالان و همچنین دیگر تیم‌های ملی از پایه آقایان گرفته تا فوتبال، فوتسال بانوان بودند، انتشار نامه  بعضی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر استیضاح دکتر شهاب الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، به لطف یک غیر فوتبالی که با رأی مجمع و  بخصوص روسای هیات های  سراسر کشور به این سمت رسیده جو آرام فوتبال را متشنج کرد. بدون شک سریع ترین صعود به جام جهانی در فاصله سه بازی مانده به پایان مرحله مقدماتی رقم خورد و مشخص است که در اختیار داشتن رنکینگ اول آسیا توقعات را به شدت از فدراسیون عزیزی‌خادم افزایش داد و این موضوع بر مدیریت عالی همه ارکان فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد. من به عنوان متولی فوتبال استان خوزستان، استانی استراتژیک و دارای نمایندگان بیشمار در لیگ‌های مختلف کشور حمایت همه جانبه خود را از رییس محترم فعلی فدراسیون فوتبال اعلام می دارم.

اعضای هیئت رئیسه باید بدانند که آنها نمایندگان هیئت های سراسر کشور هستند و نمی بایست بدون مشورت با آنها دست به اقداماتی زد که به فوتبال و بدنه آن آسیب وارد شود. عزیزی‌خادم در این مدت چه اقداماتی را باید برای موفقیت فوتبال این مملکت 80میلیون نفری انجام می‌داد ، که انجام نداده است. کدام یک از اعضای هیئت رئیسه ای که حالا رگ گردنشان بیرون زده ، باعث استخدام و به کارگیری چه ورزشکاران ملی شده اند، اگر شدند، به افکار عمومی اعلام بکنند تا جامعه فوتبال متوجه حمایت هایشان شوند. شکاف و اختلاف در بین افرادی که خودمان آنهارا به عنوان هیات رئیسه انتخاب کردیم ،بیداد می‌کند. در حالی که انتظار داشتیم اعضای هیأت رئیسه در تلاش باشند که به این اختلافات پایان دهند و آرامش را به فوتبال و متولیانش  بازگردانند، خود عامل حاشیه شده‌اند.

بیاییم برای توسعه فوتبال و موفقیت آن برنامه‌ریزی کنیم نه برای دامن زدن به حاشیه ها. فوتبال را نباید  قربانی افکار مسموم غیرفوتبالی ها شود که با رأی هیأت های استانی به این میز و مقام رسیده اند. باید متوجه باشند موقعیت امروزشان مرهون تلاش و رایزنی های هیات های سراسر کشور بوده و همین هیات ها می توانند بر تصمیم خود تجدید نظر کنند. برادر شما عبدالکاظم طالقانی"

 از طالقانی باید پرسید فدراسیون فعلی چه کار باید می‌کرد که او باورش شود که با سیاستها و مدیریت عجیب، توان اداره فوتبال برای این فدراسیون وجود ندارد؟ شایعات درباره جادوگری، بی ارزش کردن تیم ملی و درآوردن صدای اعتراض ملی پوشانی که به نداشتن لباس و امکانات و تدارکات و پاداش معترض بودند، نداشتن شفافیت مالی، حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، نامه نگاری عجیب با فیفا و اعلام تبریک دورغین فیفا، بی توجهی مطلق به تیم های ملی امید، نوجوانان، جوانان و فوتبال ساحلی و فوتسال و تمام تیم های ملی رده پایه، برای عبور از ضعیف فدراسیون تاریخ فوتبال ایران کافی نیست؟

در روزهای گذشته گفت و گو با اهالی واقعی و دلسوز فوتبال نشان داد که همه به شجاعت اعضای هیات‌رییسه درود می فرستند. آقای طالقانی چشمهایت را باز کن و حقیقت را ببین.

1111