دستور جلسه بعدی هیات رییسه فدراسیون فوتبال؛ انحلال کمیته اخلاق طبق اساسنامه جدید!

دستور جلسه بعدی هیات رییسه فدراسیون فوتبال؛ انحلال کمیته اخلاق طبق اساسنامه جدید!

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یک پنجنشنبه تاریخی را پشت سر گذاشت و در بعدازظهری که همه فکر می کردند، می تواند آرام باشد چند حکم جنجالی صادر کرد.

به گزارش فوتبالی، یک حکم برای سراجی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و یک حکم هم برای رفیعی. منتها محرومیت اولی شش ماه است و محرومیت دومی 20 روز!

در هر حال رفتار عجیب و غیر منتظره کمیته اخلاق با تصمیم تازه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال همراه شده است. آنطور که سایت طرفداری مدعی شده است، دستور جلسه بعدی هیات رییسه فدراسیون فوتبال بعد از عزل شهاب عزیزی خادم، انحلال کمیته اخلاق خواهد بود و هیات رییسه می خواهد کمیته اخلاق را از حالت انتصابی خارج کند و آن را انتخابی کند.

در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد و اعضایش را اعضای مجمع انتخاب کنند. این ماجرا درباره کمیته های انضباطی و استیناف هم باید اتفاق بیفتد. 

کمیته اخلاق امروز با صدور بیانیه و همچنین به موازات آن با صدور حکم عجیبی برای مهرداد سراجی و یک حکم عجیب تر و خنده دار برای غلامرضا رفیعی، یک بار دیگر باعث شد تا اعضای هیات رییسه حسابی عصبانی شوند و استقلال کاری کمیته اخلاق از دید آنها زیرسوال رفت. در هر حال سایت طرفداری با یکی از اعضای هیات رییسه که نخواسته نامش فاش شود گفت و گو کرده و گفته است:"     این کمیته در حال حاضر مطابق اساسنامه غیر قانونی است و باید منحل شود. در اساسنامه فدراسیون فوتبال تاکید شده اعضای هیات رئیسه باید اعضای کمیته های قضایی فدراسیون شامل کمیته انضباطی، کمیته استیناف و کمیته اخلاق را به مجمع عمومی فدراسیون معرفی کنند تا این کمیته ها با رای و نظر مثبت مجمع شروع به فعالیت کنند. بعد از برگزاری انتخابات ۱۰ اسفند هنوز این روال قانونی طی نشده و با این حساب فعالیت کمیته اخلاق فعلی غیرقانونی است. یکی از مواردی که باعث شد اعضای هیات رئیسه تصمیم به عزل رئیس فدراسیون بگیرند، همین زیر سوال رفتن استقلال کمیته های قضایی فدراسیون فوتبال است. به زودی به وضعیت این کمیته‌ها رسیدگی خواهد شد." 

به گفته این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، هیچ یک از احکام کمیته اخلاق فعلی وجاهت قانونی ندارد. بالاترین مرجع در فدراسیون فوتبال اساسنامه است و اساسنامه هم فعالیت کمیته فعلی را مغایر مقررات می‌داند.

1111