درآمد بارسلونا از اجاره دادن اسم نیوکمپ: فقط سالی 5 میلیون یورو!

درآمد بارسلونا از اجاره دادن اسم نیوکمپ: فقط سالی 5 میلیون یورو!

پایگاه خبری فوتبالی - کم کم از جزئیات قرارداد بارسلونا با شرکت اسپاتیفای رونمایی می شود.

به گزارش فوتبالی، در ابتدا منابع نزدیک به بارسلونا مبلغ این قرارداد را 280 میلیون یورو برای سه فصل عنوان کرده بودند اما به نظر می رسد که مبلغ این قرارداد خیلی کمتر است. در حقیقت هر چند که قرار است که نام ورزشگاه نیوکمپ به شرکت اسپاتیفای اجاره داده شود اما با توجه به ساخت و ساز احتمالی نیوکمپ، اپلیکیشن سوئدی در سالهای ساخت و ساز فقط سالی پنج میلیون یورو به خاطر اجاره نام ورزشگاه تا سال 2025 خواهد پرداخت. البته در زمان تکمیل بازسازی و از سال 2024، بارسا می تواند نام نیوکمپ را به مدت 20 سال با دریافت 400 میلیون یورو اجاره بدهد و نام ورزشگاه را به "اسپاتیفای نیوکمپ" تغییر بدهد.

در ابتدا مبلغ قرارداد بارسلونا و اسپاتیفای 280 میلیون یورو برای سه فصل اعلام شده بود اما به نظر می رسد که این مبلغ خیلی کمتر است. اسپورت گزارش داده است که در آمد بارسلونا 225 میلیون یورو برای سه فصل خواهد بود یعنی سالی 75 میلیون یورو که  65 میلیون یورو برای پیراهن تیم های مردان و زنان خواهد بود، پنج میلیون یورو برای تبلیغات مربوط به پیراهن تمرینی و پنج میلیون یورو هم برای تغییر نام نیوکمپ.  البته پلی بوک گزارش داده است که این مبلغ کمتر از این است: 57.5 میلیون یورو برای پیراهن ها و پنج میلیون یورو برای نام نیوکمپ. بدین ترتیب بارسلونا از قرارداد اسپاتیفای سالی 62.5 میلیون یورو درآمد خواهد داشت آن هم در حالی که قرارداد قبلی آنها با مجموع سه اسپانسر راکوتن-بکو-استنلی سالی 68.5 میلیون یورو بوده است. راکوتن اسپانسر اصلی پیراهن بارسا بود، بکو اسپانسر پیراهن تمرینی و استنلی اسپانسر پیراهن تیم زنان.

فران رورتر مدیر اجرایی سابق بارسلونا اخیرا در اعتراض به قرارداد اسپاتیفای استعفا داده است. به نظر می رسد که بر اساس اخبار جدید بارسلونا از سه سال قرارداد با اسپاتیفای و تبلیغات پیراهن هایش و اجاره دادن نام نیوکمپ فقط 187.5 میلیون یورو درآمد خواهد داشت نه 280 میلیون یورویی که در ابتدا به رسانه ها درز کرده بود.

4125