3 دروازه‌بان برتر جهان، از دید اسطوره باشگاه منچستریونایتد

3 دروازه‌بان برتر جهان، از دید اسطوره باشگاه منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی- اسطوره باشگاه منچستریونایتد، دروازه بان سنگالی چلسی را «بی نقص» خطاب کرد.

به گزارش فوتبالی، ریو فردیناند از ستاره چلسی و قهرمان جام ملت‌های آفریقا، ادوارد مندی، تمجید کرده و او را به عنوان یکی از سه دروازه بان برتر جهان معرفی کرده است.

مندی، ملی پوش سنگالی، از زمان پیوستن به چلسی در تابستان 2020 به سرعت جای کپا آریزابالاگا را به عنوان دروازه بان اول باشگاه گرفت و به آبی‌ها کمک کرد تا فصل گذشته فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند.

فردیناند مدافع سابق تیم ملی انگلیس، می گوید مندی در 12 ماه گذشته «بی عیب و نقص» بوده است و اصرار دارد که او در کنار ادرسون از منچسترسیتی و داوید دخیا از منچستریونایتد یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است.

ریو فردیناندز نظرش درباره بهترین دروازه‌بانان جهان را اینگونه بیان کرد:

"اگر من در حال حاضر یک دروازه بان را در جهان انتخاب می کردم، فکر می کنم این گزینه‌ها سه دروازه بان برتر من بودند. مندی، ادرسون و دخیا در فُرم فعلی خود.

مندی برای من جدا از بقیه است. به خصوص در سال گذشته، او بی‌عیب و نقص بوده‌است."

مندی علاوه بر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته و بسته نگه داشتن دروازه‌اش در دیدار پایانی، به تیم توماس توخل کمک کرد تا به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر برسد و به فینال جام حذفی نیز صعود کرد.

مندی، که در این هفته با تیم ملی سنگال به مقام قهرمانی جام ملت‌های آفریقا دست یافت، مورد تمجید جی‌جی اوکوچا قرار گرفت.

دروازه‌بان باشگاه چلسی در طول جام ملتها، سه بار موفق به ثبت کلین‌شیت شد و نهایتا جایزه بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد. پس از پیروی برابر مصر، ستاره سابق لیگ برتر، جی‌جی اوکوچا از ادرواد مندی به عنوان «بهترین دروازه‌بان جهان» یاد کرد.

9719