سوال روز/ اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره استیضاح رئیس فدراسیون توسط اعضای هیات رئیسه چه می‌گوید؟

سوال روز/ اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره استیضاح رئیس فدراسیون توسط اعضای هیات رئیسه چه می‌گوید؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا ادعای سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره عدم امکان استیضاح رئیس این مجموعه توسط اعضای هیات رئیسه صحت دارد؟

به گزارش فوتبالی، روزنامه ایران ورزشی در شماره امروزش اعلام کرد به استناد ماده 37 اساسنامه فدراسیون، اگر اعضای هیأت رئیسه به این نتیجه برسند که رئیس، صلاحیت نشستن روی صندلی شماره یک فوتبال ایران را ندارد، می‌توانند او را استیضاح کنند. 

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون در بخشی از مصاحبه‌اش با یک سایت پربیننده – که خیلی زود از روی خروجی این سایت حذف شد – در واکنش به این موضوع گفته بود:"چیزی به اسم استیضاح در اساسنامه فدراسیون فوتبال نداریم. طبق اساسنامه عالی‌ ترین رکن فدراسیون فوتبال مجمع آن است و مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان قانونگذار و تصمیم گیر فوتبال کشور شرایط فوتبال را ارزیابی کرده و رای اعتماد خود را به افراد در پست های مختلف داده است."

سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که از دید سایت "طرفداری"، گزارش منتشر شده درباره امکان اعضای هیات رئیسه فدراسیون برای استیضاح شهاب عزیزی خادم وجود دارد. این سایت درباره ماده 37 اساسنامه به این نکته اشاره کرده که هیات رییسه می تواند اعضای ارکان فدراسیون را موقتا عزل کند. البته عزل موقت که در هیات رییسه انجام می شود باید به وسیله مجمع عمومی تایید شود. پیشنهاد عزل در صورتی تصویب می شود که دو سوم اعضای قانونی هیات رییسه (یعنی کسانی که با رای مجمع انتخاب شده اند و نه سرپرست های نواب رییسی) به آن رای بدهند.

در حال حاضر حمید مهرعلی و حیدربهاروند که سرپرستی نواب اول و دوم هستند، هنوز از مجمع رای نگرفته اند و درصورت استیضاح رییس فدراسیون فوتبال توسط هیات رییسه، حق رای دادن ندارند.

1984