سنگال با خواباندن مچ شاگردان کی روش، قهرمان آفریقا شد/ پنالتی ها این بار ناجی مصر نشد

سنگال با خواباندن مچ شاگردان کی روش، قهرمان آفریقا شد/ پنالتی ها این بار ناجی مصر نشد

پایگاه خبری فوتبالی - سنگال با پیروزی 4-2 در مقابل مصر در ضربات پنالتی، فاتح این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا شد. 

به گزارش فوتبالی، یک شنبه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران، دو تیم سنگال و مصر از مرحله فینال مسابقات جام ملت‌های آفریقا در ورزشگاه اولمبه در کشور کامرون در مقابل هم به میدان رفتند. مصر با پیروزی برابر ساحل عاج، مراکش و کامرون توانسته بود به فینال برسد و در آن سمت سنگال نیز با کسب برد مقابل کیپ ورد، گینه و بورکینافاسو جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد. در مرحله نیمه نهایی مسابقات، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی مصر و سابق ایران با دریافت کارت قرمز از داور، نتوانست شاگردانش در این دیدار حساس همراهی کند. 

در نیمه اول سنگال از روحیه بالاتری برخوردار بود و خیلی سریع توانستند در دقیقه 6 صاحب یک ضربه پنالتی شوند، اما سادیو مانه ستاره لیورپول نتوانست دروازه گاباسکی را باز کند. بازی پس از فشارهای بی ثمر سنگال، کمی افت کرد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

در نیمه دوم این سنگال بود که بازی را در دست داشت و حملات بیشتری از مصر روی دروازه خلق می‌کرد، اما حملات آن‌ها باز هم نتیجه‌ای در بر نداشت. در آن سو مصر در دقایق پایانی کمی جلو کشید، اما نتوانست راه نفوذ را پیدا کند تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود. 

در وقت‌های اضافی ابتدا سنگال تیم برتر میدان بود، اما در نیمه دوم مصر بهتر شد و حتی می‌توانست در آخرین دقایق به گل برسد، اما نتیجه بازی پس از 120 دقیقه، صفر بر صفر مساوی شد، تا ضربات پنالتی، تعیین کننده قهرمان این دوره جام ملت‌ها باشد. 

ضربات پنالتی

برای سنگال کولیبالی، عبدو دیالو، بامبا دنگ و سادیو مانه گلزنی کردند، اما بونا سار تنها سنگالی بود که پنالتی خود را خراب کرد و برای مصر فقط زیزو و مروان حمدی پنالتی‌های خود را گل کردند و محمد عبدالمونم و لاشن پنالتی‌های خود را از دست دادند تا سنگال با پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود.

خلاصه بازی سنگال - مصر

4416