ایزدپناه و قیاس شرایط فوتبال بانوان در ترکیه و ایران

ایزدپناه و قیاس شرایط فوتبال بانوان در ترکیه و ایران

پایگاه خبری فوتبالی -  بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان درباره شرایطش در لیگ ترکیه می‌گوید.

به گزارش فوتبالی، مریم ایزدپناه که تا دو سال قبل در تیم ملی بود و در حال حاضر عضو تیم کریج بورنو ترکیه است، درباره تجربه بازی در لیگ ترکیه گفت: تقریباً ۴ ماه است که اینجا هستم. لیگ ترکیه واقعا سطح بالایی دارد و با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود که به دو گروه ۱۲ تیمی تقسیم شدند و از هر گروه چهار تیم به دور بعد صعود می‌کنند و تیم‌هایی مثل بشیکتاش، فنرباغچه  و گالاتاسرای در این لیگ حضور دارند. امکانات تیمهای بانوان هم دقیقا همانند آقایان است و حتی دارند در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنند و از سطح خیلی بالایی برخوردار هستند. چون سال اولی است که به اینجا آمدم رقم قرارداد من خیلی عجیب و غریب نیست ولی صد در صد از ایران بهتر است.

سوال بعدی ما از ایزدپناه درباره تجربه ملی‌اش بود. پاسخ او را بخوانید: من در رده‌های تیم ملی زیر ۱۶ تا زیر ۱۹ سال بودم و به تورنمنت چین،تورنمنت سوچی روسیه و مسابقات تایلند اعزام شدم و به تیم ملی بزرگسالان هم بارها دعوت شدم ولی متاسفانه آسیب دیدم و مجبور شدم که زانویم را جراحی کنم.

ایزدپناه قبل از اینکه درباره اولین صعود تیم بانوان به جام ملتهای آسیا صحبت کند، درباره صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی، حرف زده است: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر بازیکنان و تیم مان بودیم و استارتش با آمدن کارلوس کی‌روش بود که  بخش بزرگی از اقتدارمان را مدیون او هستم. از بازیکنانی که الان پیراهن تیم ملی را می پوشند و لژیونرهایی که در تیم های اروپایی بازی می‌کنند همه در شرایط ایده آل هستند. با وضعیتی که تیم ملی داشت، شاید کمتر کسی به گرفتن این نتایج فکر می‌کرد اما تیم ملی با اسکوچیچ با اقتدار مسافر جام جهانی شد.

وی اضافه کرد: در کنارش باید به تیم ملی بانوان هم اشاره کرد که بعد از حدود نیم قرن که از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌گذرد، توانست برای اولین بار در این رقابتها حاضر شود. جا دارد که یک خدا قوت جانانه به بچه‌های تیم ملی و خانم ایراندوست و کادر خوبشان بگویم.

بازیکن لژیونر فوتبال بانوان در مورد اینکه طرفدار استقلال یا پرسپولیس است گفت: من از بچگی طرفدار دو آتیشه استقلال بودم.