رکورد شگفت‌انگیزی که بوفون به ثبت رساند

رکورد شگفت‌انگیزی که بوفون به ثبت رساند

پایگاه خبری فوتبالی - جیانلوئیجی بوفون دروازه بان یوونتوس اخیرا شمع تولد 44 سالگی خود را فوت کرده است اما به تاریخ سازی ادامه می دهد.

به گزارش فوتبالی، دروازه بان ایتالیایی توانست به اولین دروازه بان تاریخ تبدیل شود که پانصد کلین شیت داشته است. وی کلین شیت شماره 500 خود را در بازی پارما و بنتونتو ثبت کرد. بوفون در این فصل به پارما برگشت و به نظر می رسد که همچنان قصد ادامه دوران فوتبالش را دارد و خسته نمی شود.

بوفون اخیرا در مورد منتقدانش گفته بود:"بامزه است که برخی می خواهند آگهی درگذشتت را بنویسند و بعد تو ثابت می کنی که اشتباه کرده اند. حالا می توانند به مجلس یادبود من بیایند اما کسی را آن جا پیدا نمی کنند. برای همین زندگی می کنم، برای این که بقیه مجبور شوند حرفشان را قورت بدهند. می توانم تا 65 سالگی بازی کنم."

بوفون در حال حاضر 1127 بازی در دوران فوتبالش داشته: 971 بازی در سطح باشگاهی در پارما، یوونتوس و پی اس جی و 156 بازی در تیم ملی ایتالیا. بوفون ده اسکودتو، شش جام حذفی ایتالیا، هفت سوپرجام ایتالیا، یک جام جهانی، یک لیگ فرانسه، یک سوپرجام فرانسه، یک جام یوفا، یک یورو زیر 21 سال و یک سری بی در کارنامه خود دارد هر چند که هرگز قهرمان چمپیونزلیگ نشده است.

4125