ادامه ماجرای عجیب تبریک فیفا به فدراسیون فوتبال/ وقتی قاضی زاده نظر رفیعی را رد کرد!

ادامه ماجرای عجیب تبریک فیفا به فدراسیون فوتبال/ وقتی قاضی زاده نظر رفیعی را رد کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- داستانهای مربوط به پیام ویژه فیفا به فدراسیون فوتبال ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش بود که سایت فدراسیون فوتبال از قول غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال مدعی شد که فیفا با ارسال پیامی به فدراسیون فوتبال ایران، مراتب تبریک خود بابت اقداماتی که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال با کمک مراجع ذیصلاح ملی انجام شده است، را اعلام کرده است.

صحبتهای رفیعی بدین معنا بود که مشکل بند یک اساسنامه فدراسیون بدون مصوبه مجلس حل شده و این موضوعی نبود که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد.

احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس یکی از کسانی است که به این نامه واکنش نشان داده و به خبرگزاری فارس گفته که فدراسیون کل نامه فیفا را منتشر نکرده است:" در نامه فدراسیون به فیفا صراحتا آمده ما دیگر نیازی نیست کاری انجام بدهیم و آنها همه چیز را تمام شده فرض کرده‌اند، در صورتی که پاسخ فیفا برای ما جالب توجه است. آنها درست است که در یک پاراگراف تشکر کرده‌اند اما کاملا نشان دادند اشرافشان نسبت به ساختارهای قانونگذاری در ایران بیشتر از دوستان در فدراسیون  است چون در پاراگراف دوم اشاره کرده‌اند که این موضوع نیازمند نظر نهایی مجلس شورای اسلامی است."

مصاحبه قاضی زاده هاشمی واکنش مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال را در پی داشته و رفیعی به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفته است:" نظر شخصی شما محترم؛ اما ملاک هرگونه اعلام رسمی فدراسیون به فیفا، نظر رسمی مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه است که در قالب مواد ۳ و ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بند ث ماده ۲ قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، نظر رسمی دبیر محترم هیات دولت قبلی و "فعلی" و دو دادنامه اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری متبلور شده است. از اینها گذشته، شما در برنامه "ورزش و مردم" به موکلین خود اعلام کرده اید، رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری این مشکل را حل کرده است"

در هر حال به نظر می‌رسد همچنان ماجرای تبریک فیفا مبهم است چرا که هنوز فدراسیون فوتبال، نامه فیفا را به منتشر نکرده است. مشخص هم نیست فدراسیون فوتبال چه نامه ای به فیفا نوشته که قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس که ادعا می‌کرد کار فدراسیون با نامه دیوان عدالت اداری راه می افتد، نگران شده است. در روزهای آینده ابعاد جدید این ماجرا بیشتر روشن خواهد شد.

1984