گزارش ویژه/ شیخ سلمان مانع حضور اینفانتینو در ایران شد!

گزارش ویژه/ شیخ سلمان مانع حضور اینفانتینو در ایران شد!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه فدراسیون فوتبال از مدتها قبل اعلام کرده بود رییس فیفا برای دیدن بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق به تهران می آید تا هم شاهد حضور بانوان در ورزشگاه آزادی و هم شاهد صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر باشد، اما اینفانتینو به تهران نیامد.

به گزارش فوتبالی، این اتفاق در حالی افتاد که گفتند اینفانتینو به دلیل شیوع ویروس امیکرون به تهران نیامده است اما پیگیریهای فوتبالی نشان می دهد که این اتفاق به خاطر امیکرون نیفتاده و عوامل دیگری در عدم حضور انینفانتینو در تهران، موثر بوده است. 

همانطور که در اول گزارش نوشته شد، چندی پیش مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کردند که اینفانتینو بهمن ماه و همزمان با بازی های تیم ملی برابر عراق و امارات در ایران حاضر می شود و حتی خود اینفانتینو در ویدیویی که از او در کنار شهاب الدین عزیزی خادم منتشر شد صراحتا اعلام کرد که به ایران سفر می کند اما این اتفاق رخ نداد. در بازی ایران و عراق که قرار بود جشن احتمالی صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر برگزار شود صحبت های زیادی در مورد حضور اینفانتینو در ایران مطرح شد اما اعلام شد که او به دلیل پیک دوباره کرونا در ایران از این سفر منصرف شده است.

چرا اینفانتینو به کامرون رفت اما به ایران نیامد؟

 اما بد نیست بدانید رییس فیفا این روزها در کشور کامرون محل برگزاری جام ملت های آفریقا حضور دارد که تعداد ابتلا به کرونا در این کشور 27 میلیون نفری طی 24 ساعت گذشته حدود 117 هزار نفر و تعداد فوتی 1880 نفر ثبت شده است! 

طبق اعلام وزارت بهداشت در 24 ساعت گذشته در ایران تست کرونای 23 هزار نفر مثبت شده و تنها 64 نفر هم جان خود را از دست داده اند، یعنی رقمی خیلی خیلی پایین تر از تعداد مبتلایان و فوتی های کامرون. البته در کامرون علاوه بر کرونا و امیکرون، بیماریهای خطرناک دیگری هم وجود دارد و این کشور از نظر بهداشت، بسیار وضعیت نامناسبی دارد اما اینفانتینو برای دیدن بازیهای نیمه نهایی و رده بندی و فینال جام ملتهای آفریقا به پایتخت این کشور سفر کرده است.

پای شیخ سلمان در میان است

برخی خبرها حاکی از آن است که اینفانتینو پس از مشورت با شیخ سلمان بحرینی، قید سفر به تهران را زده است. اینکه چرا این اتفاق افتاده مشخص نیست اما شاید این ماجرا به شکایت ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه کاس به خاطر گرفتن میزبانی از ایران برگردد. اسفند ماه سال گذشته مشخص شد بحرین میزبان چهار بازی پایانی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است و این در حالی بود که ایران باید 3 بازی از4 بازی باقی مانده میزبان می شد اما این اتفاق رخ نداد تا مدیران فدراسیون فوتبال از AFC به دادگاه عالی ورزش(کاس) شکایت کنند. البته فدراسیون فوتبال به جهت سنگینی هزینه های ادامه شکایت، شکایتش را از کنفدراسیون فوتبال آسیا پس گرفته است. البته همان زمان این شکایت فدراسیون فوتبال ایران از ای اف سی مخالفانی هم داشت اما بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و خود رییس فدراسیون فوتبال و مشاورانش نسبت به این ماجرا بی توجه بودند و شکایت را پیش بردند تا جایی که البته تیم ملی از مرحله پیش مقدماتی در بحرین صعود کرد. البته پیگیری شکایت کار عبثی بود اما باید دید به چه دلیل اینفانتینو به تهران نیامد و فدراسیونی ها نظر بدهند چرا شیخ سلمان به رییس فیفا گفته است به تهران نیاید.

9697