پیش‌بازی اینتر - میلان؛ مصاف روسونری ایتالیایی با نراتزوری اروپایی در مسیر اسکودتو

پیش‌بازی اینتر - میلان؛ مصاف روسونری ایتالیایی با نراتزوری اروپایی در مسیر اسکودتو

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس ترین رقابت این هفته ایتالیا تیم های شهر میلان در دربی معروف دلامادونینا امشب به مصاف هم می روند.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته بیست و چهارم فوتبال سری آ ایتالیا، امشب شنبه پنجم فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی مصادف با شانزدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی و از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران، شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم اینتر در استادیوم جوزپه مه‌ آتزا یا همان سن سیروی شهر میلان و با قضاوت مارکو گیدا، داور سرشناس ایتالیایی در دربی معروف دلامادونینا رو در روی شاگردان استفانو پیولی در تیم میلان قرار خواهند گرفت.

افعی ها از بیست و دو بازی قبلی خود با کسب پنجاه و سه امتیاز در رتبه‌ی نخست جدول رده بندی سری آ قرار دارند. در صورتی که روسونری از بیست و سه بازی قبلی خود چهل و نُه امتیاز کسب کرده و در رتبه‌ی سوم جدول رده بندی جای گرفته است.

در شش رویارویی قبلی این دو تیم، برتری مطلق با نراتزوری بوده که موفق شده چهار دیدار را با برتری پشت سر بگذارد، یک بازی هم به تساوی رسیده و یک دیدار با برتری روسونری همراه شده است.

اینتر در چهارده دیدار اخیر لیگ شکست ناپذیر بوده است. نراتزوری در بیست و هشت دیدار خانگی قبلی خود در لیگ شکست نخورده است.

میلان در بیست و شش بازی از سی و دو دیدار خارج از خانه قبلی لیگ پیروز شده است. روسونری در هشت مسابقه از ۹ دیدار اخیر لیگ، حداقل دو گل زده است. میلان در ۹ دربی قبلی در تمام رقابت‌ ها، فقط یک برد داشته است.

دویست و سی‌امین دربی دی میلانو، دو تیم را که از آخرین دیدارشان در جهت‌ های متفاوتی پیش می‌ روند، رو در روی هم قرار می دهد؛ زیرا اینتر از آن زمان تاکنون نسبت به همشهری خود در جدول لیگ جلوتر ایستاده و در نتیجه به تیم محبوب برای حفظ اسکودتو تبدیل شده است. پس از تساوی یک بر یک اینتر در بازی رفت، ممکن است اینتر از کسب چهارمین برد از پنج دربی محروم باشد اما تنها یکی از 11 دیدار اخیر خود با میلان در لیگ را باخته است. البته نراتزوری در لیگ قهرمانان اروپا هم پیشرفت کرد. در حالی که میلانی ها در سن سیرو به طور کلی از رقابت‌ های اروپایی خارج شدند و از این رو قسمت آبی و سیاه شهر دوباره غالب است.

روسونری در آغاز سال ۲۰۲۲ شرایط خوبی را تجربه کرد و با کسب سه پیروزی سه گله مقابل رم، ونتزیا و جنوا، هم در لیگ داخلی و هم در رقابت های کوپا ایتالیا برای رقبا خط و نشان کشید. اما پس از این شروع دلچسب، کام میلانی ها تلخ شد. شکست غیر منتظره و پر حاشیه مقابل اسپتزیا و سپس تساوی خانگی برابر یوونتوس،‌ نگرانی هایی را برای هواداران آن ها ایجاد کرد. حالا تیم استفانو پیولی به دنبال جبران امتیازات از دست رفته دو بازی اخیر است و بازگشت چند بازیکن مهم از مصدومیت و جام ملت های آفریقا، امید میلان به کسب یک نتیجه ایده آل را بالا می برد.

در سمت مقابل، از آخرین و تنها شکست اینتر در لیگ، بیش از صد روز می گذرد و آن ها در این مدت فقط سه بار مقابل یوونتوس، میلان و آتالانتا متوقف شده و در سایر دیدارها پیروز بوده اند. اینتر سال جدید را هم با چهار برد از پنج بازی آغاز کرده که البته سه پیروزی آخر با سختی زیاد به دست آمدند. با توجه به وقفه ملی و استراحت اکثر بازیکنان تیم، اینتری ها امیدوار به حفظ روند عالی خود پس از شروع مجدد مسابقات هستند. حتی شکست در دربی هم جایگاه افعی ها در صدر را به خطر نمی اندازد، اما آن ها برای حفظ اختلاف با رقبا به یک برد بزرگ فکر می کنند.

برای اینتر در دربی امشب، خواکین کوریا و رابین گوزنس به علت مصدومیت غایب خواهند بود. اما در طرف مقابل و برای میلان زلاتان ابراهیموویچ و آنته ربیچ به دلیل مصدومیت و فوده بالو توره به علت حضور در جام ملت های آفریقا در دربی امشب برابر اینتر حضور ندارند.

ترکیب احتمالی میلان برای مصاف امشب با نراتزوری:

مایک ماینان، کالولو، رومانیولی، هرناندز، کالابریا، تونالی، بن ناصر، کسیه، سلماکرز، لیائو، ژیرو

ترکیب احتمالی اینتر برای مصاف امشب با روسونری:

سمیر هندانوویچ، دی فرای، باستونی، اشکرینیار، پریشیچ، چالهان اوغلو، بروزوویچ، بارلا، دومفرایز، ژکو، لائوتارو

9404