شنیشل: تمایلی به سرمربیگری عراق ندارم/ یک گزینه خارجی باید بیاید

شنیشل: تمایلی به سرمربیگری عراق ندارم/ یک گزینه خارجی باید بیاید

پایگاه خبری فوتبالی- راضی شنیشل اعلام کرد تمایلی به هدایت تیم ملی فوتبال عراق در دو دیدار باقی‌مانده در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ندارد.

به گزارش فوتبالی، راضی شنیشل به خبرگزاری شفق نیوز عراق گفت: انتخاب مربی بومی برای تیم ملی فوتبال عراق باید مدت‌ها قبل و حداقل در جام اعراب فیفا به‌دنبال ناتوانی دیک ادووکات در هدایت این تیم صورت می‌گرفت، سردرگمی و عدم تصمیم درست مانع این کار شد. واگذاری هدایت عراق به یک گزینه بومی در دو دیدار باقی‌مانده انتخابی جام جهانی 2022 در این شرایط سخت نشان‌دهنده از دست رفتن امیدهای صعود است.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال عراق افزود: مربی بومی در این زمان کوتاه نمی‌تواند کاری کند. این گونه کارها نیازمند به برنامه‌ریزی قبلی و برآورده کردن تمام نیازهای مربی است. به فدراسیون فوتبال عراق توصیه می‌کنم در مرحله بعدی به یک گزینه خارجی سطح بالا با شرط حضور در عراق تکیه کند. مربی بومی با وجود توانمندی و همسطح بودن با مربیان خارجی تحث تأثیر فشارهای داخلی قرار خواهد گرفت.

راضی شنیشل درباره حضور احتمالی‌اش در تیم ملی فوتبال عراق اظهار داشت: متقاعد نشده‌ام که اکنون این وظیفه را به‌عهده بگیرم و تمایلی هم ندارم، البته اگر همکارانم از این کار دریغ کنند حاضرم به‌صورت رایگان سرمربی عراق در دو دیدار بعدی شوم.

6641