داداش‌زاده: اسکوچیچ می‌خواهد بازیکنان توانایی بازی در چند پست را داشته باشند/ می‌توانیم کره را هم شکست دهیم

داداش‌زاده: اسکوچیچ می‌خواهد بازیکنان توانایی بازی در چند پست را داشته باشند/ می‌توانیم کره را هم شکست دهیم

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن پیشین فوتبال ایران معتقد است که دیدار مقابل کره‌جنوبی می‌تواند یک فرصت خوب برای جام جهانی باشد و تیم ملی می‌تواند در این دیدار هم پیروز شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، بهزاد داداش‌زاده درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی اظهار داشت: بازی بدی نبود و می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. تنها ایراد این دیدار عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه بود، اما مهم 3 امتیاز  بازی بود که باعث شد پیروزی‌های تیم ملی ادامه داشته باشد. تنها گل ما توسط طارمی به ثمر رسید و این بازیکن توانست بازگشت خوبی با گل‌های 3 امتیازی‌اش در دو بازی گذشته داشته باشد.
بازیکن پیشین فوتبال ایران ادامه داد: دیدار با امارات به اندازه بازی با عراق حساس نبود و قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی و همین طور عدم حضور تماشاگران باعث شد که شاگردان اسکوچیچ طراوت لازم را مقابل امارات نداشته باشند. امارات هم تیمی نبود که بتواند ما را اذیت کند. عراق به مراتب تیم بهتری نسبت به امارات بود. برخلاف اینکه  تیم‌های عربی همیشه برای ما دردسرآفرین بودند اما امارات حریف قدری نبود و تیم ملی می‌توانست با گل‌های بیشتری به پیروزی برسد.

وی در خصوص جابه‌جایی پست برخی بازیکنان عنوان کرد: این موضوع به تصمیم اسکوچیچ برمی‌گردد. سرمربی تیم ملی بهتر از هر کسی می‌تواند در این خصوص پاسخگو باشد. ممکن است اسکوچیچ بخواهد بازیکنان را در شرایطی قرار دهد که آنها توانایی بازی در چند پست را داشته باشند. تیم ملی به دیدارهای آینده علاوه بر حفظ صدر جدول  می‌تواند به چشم بازی‌های تدارکاتی پیش از جام جهانی نگاه کند. اگر ملی‌پوشان همین روند و شرایط خوب‌شان را حفظ کنند می‌توانند با روحیه و شرایط خوبی پا به جام جهانی بگذارند. در این بین فدراسیون فوتبال نیز نقش مهمی در آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی دارد.

داداش‌زاده درباره بازی با کره‌جنوبی که نقش مهمی در قطعی کردن صدرنشینی تیم ملی دارد و نوروز 1401 برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یک دیدار سخت با کره داریم اما  خیلی خوب است که در این بازی نیاز به امتیاز نداریم و به دنبال صعود نیستیم و بازیکنان بدون استرس می‌توانند بازی کنند. تنها دغدغه‌مان حفظ صدر جدول است. آنچه مسلم است اینکه کره؛ عراق و امارات نیست و باید با توان بیشتری مقابل این تیم بازی کنیم به ویژه که این بازی در زمین حریف انجام خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم آماده‌ای داریم و غیر از ترکیب اصلی، نفرات خوبی هم روی نیمکت هستند که در صورت لزوم می‌توانند به زمین بیایند و توانایی شکست کره حتی در زمین خودش را هم داریم. بازیکنان ما مقابل کره باید از کوچکترین فرصت‌ گلزنی استفاده کنند و نباید مثل بازی با عراق و امارات به راحتی موقعیت‌های گلزنی را از دست دهیم. بازی با کره یک فرصت و تمرین خوب است تا بازیکنان در شرایط سخت قرار بگیرند و بتوانند از تک موقعیت‌ها به بهترین شکل بهره ببرند و این کار را برای مسابقات جام جهانی تمرین کنند. در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ ممکن است یک موقعیت گلزنی به دست بیاوریم و باید سعی کنیم بهترین استفاده را از آن ببریم.

6641