بررسی صحبتهای صدری درباره مدیران پرسپولیس در برنامه یازده؛ مظنونین همیشگی

بررسی صحبتهای صدری درباره مدیران پرسپولیس در برنامه یازده؛ مظنونین همیشگی

پایگاه خبری فوتبالی- کدام مدیرعامل بیشترین خسارت را به پرسپولیس تحمیل کرد؟

به گزارش فوتبالی، سیدمجید صدری سرپرست و رییس هیات مدیره سابق باشگاه پرسپولیس که روز گذشته مهمان برنامه اینترنتی یازده بود در پاسخ به سوال خداداد عزیزی که کدام مدیرعامل در پرسپولیس بیشترین خسارت را به قرمزها وارد کرد، در حالی که قصد پاسخ دادن به این سوال را نداشت اما اصرارهای خداداد عزیزی و علی کریمی باعث شد تا توضیح کوتاهی در رابطه با این مسئله بدهد و به نوعی از شخص مورد نظر هم نام ببرد.

او اینگونه توضیح داد: " اگر بخواهم در مورد این مساله صحبت کنم، بیشتر روی قراردادهایی که آقای انصاری‌فرد بسته حرف دارم. من اگر جای آقای انصاری‌فرد بودم بسیاری از تصمیمات را اتخاذ نمی‌کردم."

صدری در ادامه گفت: " من به سازمان بازرسی کل کشور و همه‌ی دستگاه‌های امنیتی نامه زدم که قراردادهای ما را بررسی کنید. یکی از این دوستان که من با ایشان تماس گرفتم به بنده گفت اولین بار است که یک نفر از باشگاه‌های سرخابی با ما تماس می‌گیرد که خواستار بررسی قراردادهای دوران حضور خود می‌شود، بنده به نهادهای امنیتی اعلام کردم نه تنها قراردادهای من بلکه از سال 80 به بعد همه را بررسی کنید،10 سال دیگر اگر کسی متوجه شد که در دوران من تخلفی صورت گرفته حتما پاسخگو خواهم بود."

آنچه مشخص است  اساسا مدیریت یک باشگاه مانند پرسپولیس، اصول و قواعدی دارد که در فوتبال ایران هرگز جدی گرفته نشده‌اند، به ویژه وقتی پای فوتبال دولتی و منابع نامحدود به میان می‌آیند، اوضاع به مراتب بغرنج‌تر هم به نظر می‌رسد. 

روی کاغذ، پرسپولیس باشگاه کاملا موفقی است چرا که در 5 فصل گذشته جدا از قهرمانی در لیگ برتر، دو بار هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و چندین و چند جام رنگارنگ از لیگ برتر تا سوپرجام و جام حذفی گرفته است اما وقتی صحبت از کارنامه مدیران باشگاه پرسپولیس می‌شود، نمی‌توان به عملکرد اکثریت آنها در این چند سال نمره قبولی داد.

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس اگر چه در صحبتهایش اسمی از مدیران قبلی این باشگاه نبرد اما به نظر می‌رسد عملکرد محمدحسن انصاری‌فرد بیشتر از سایر مدیران پرسپولیس در چند سال گذشته، مورد نقد باشد و قراردادهایی که در دوران او بسته شد، بیشترین ضرر با به پرسپولیس زده است.

قراردادهایی که در دوران مدیریت انصاری‌فرد، با رادوشوویچ، استوکس، اوساگونا، آوردن یحیی گل محمدی از شهرخودرو به پرسپولیس، قهوه بن مانو و آتیه داده پرداز به همراه بانک گردشگری بسته شد و همچنین فسخ قرارداد با کالدرون، مواردی است که باعث شده تا او در صدر مدیرانی باشد که بیشترین خسارت را به این باشگاه وارد کرده باشند و جالب اینجاست که تاکنون پاسخگوی دوران مدیریتی خود هم نبوده است.

او با ژست حمایت از کالدرون، در پرسپولیس شروع به کار کرد اما عملا از هیچ تلاشی برای منصرف ‌کردن این سرمربی از کار در فوتبال ایران دست نکشید. او تا آخرین روز از دادن دستمزد کالدرون طفره رفت و سرانجام این مربی را بدون تهیه بلیت برگشت، به کشورش فرستاد. 

اگر هزینه‌ای که در دوران انصاری‌فرد قرار بود برای رضایتنامه یحیی در اختیار شهرخودرو قرار بگیرد همان ابتدا به کالدرون داده می‌شد، او بدون هیچ مشکلی تا پایان فصل روی نیمکت تیم می‌نشست اما مدیر وقت پرسپولیس در یک اقدام باورنکردنی، هم کالدرون را از کار برکنار کرد و هم برای یحیی چک کشید تا این باشگاه را با دو پرونده بزرگ مواجه کند که خسارت زیادی به قرمزها وارد کرده است. 

شخص انصاری‌فرد نه‌تنها در پرونده کالدرون از پرسپولیس یک بازنده تمام‌عیار ساخت، بلکه در پرونده برانکو هم به جای مذاکره با او تلاش برای پرداخت بخشی از دستمزدش همه دلارها را صرف خرید خارجی‌های بی‌کیفیت برای پرسپولیس کرد.

بعد از انصاری فرد ایرج عرب دومین مدیری است که در دوران او اتفاقات عجیب و غریب افتاده است. ایرج عرب در زمانی که مدیرعامل پرسپولیس بود، سطح انتظارها از مدیرعامل این باشگاه را به شدت پایین آورد. او به جز انداختن مدال گردن بازیکن‌ها، فعالیت خاص دیگری نداشته است.

 مذاکره‌های عجیب و غریب و بی فایده او با بازیکنان در زمان عقد قرارداد و تمدید قراردادها یکی از پررنگ ترین اقدامات او بود. در حالی که محمدحسین کنعانی‌زادگان در زمان او به جمع قرمزها بازگشت، می‌توانست قرارداد بلند مدتی را با او به امضا برساند اما او به عقد یک قرارداد 2 ساله بسنده کرد تا عملا قرمزها از انتقال او به الاهلی قطر درآمدی نداشته باشند.

اما عجیب ترین قراردادی که در دوران ایرج عرب بسته شد، امضای قرارداد با بودیمر بود تا این بازیکن که در لیگ کرواسی ارزش 100 هزار دلاری داشت رقمی حدود 500 هزار یورو از پرسپولیس دریافت کند!

7655