در انتظار مراسم افتتاحیه متفاوت، ساده، امن و باشکوه المپیک زمستانی

در انتظار مراسم افتتاحیه متفاوت، ساده، امن و باشکوه المپیک زمستانی

پایگاه خبری فوتبالی- تا چند ساعت دیگر مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد زمستانی جهان یعنی المپیک زمستانی در چین برگزار می شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، تنها چند ساعت تا آغاز مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در چین باقی مانده است. ورزشگاه آشیانه پرنده که حدود ۱۴ سال پیش میزبان افتتاحیه المپیک تابستانی ۲۰۰۸ بود حالا دوباره و این بار در المپیک زمستانی میزبان جهانیان است.

مراسم افتتاحیه همواره یکی از جذاب ترین بخش های برگزاری و میزبانی بازی های المپیک است به ویژه اینکه کارگردانی این دوره از بازی ها مجدداً به ژانگ ییمو کارگردان سرشناس ۷۱ ساله چینی و نامزد سه جایزه اسکار سپرده شده است. همان کسی که مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک تابستانی ۲۰۰۸ را کارگردانی کرد.حالا او به تنها کارگردانی تبدیل می شود که هم در المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی برگزار کننده مراسم افتتاحیه و اختتامیه بوده است.

همچون سایر بازی های المپیک جزئیات مراسم افتتاحیه تا زمان برگزاری مشخص نیست ولی پیش بینی می شود با توجه به سردی هوا و شرایط خاص شیوع ویروس کرونا این مراسم بیشتر از ۱۰۰ دقیقه به طول نیانجامد.

مراسم افتتاحیه حدود ۳۰۰۰ اجرا کننده دارد که ۹۵ درصد آنها را نوجوانان تشکیل می دهند.

ژانگ ییمو در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ روی نشان دادن چین و تاریخ ۵۰۰۰ ساله اش به جهانیان تمرکز کرده بود اما عنوان کرده است که در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۲۲ همه چیز بسیار متفاوت خواهد بود.

7474