3 بازیکنی که در فوتبال اروپا، در رقابت قهرمانی بار تیمشان را به دوش می‌کشند

3 بازیکنی که در فوتبال اروپا، در رقابت قهرمانی بار تیمشان را به دوش می‌کشند

پایگاه خبری فوتبالی- به عملکرد سه بازیکن خواهیم پرداخت، که به‌تنهایی فشار‌های تیمشان در رقابت برای قهرمانی بر دوش آن‌هاست.

به گزارش فوتبالی، به گذشت کمتر از نیمی از فصل، معمولا مدعیان اصلی قهرمانی لیگ‌های داخلی کشورها آشکار می‌شوند. با وجود اینکه در هر لیگ معمولا تعداد تیم‌های زیادی شرکت می‌کنند، نهایتا تعداد انگشت‌شماری از تیم‌ها برای کسب قهرمانی خواهند جنگید.

جایی که منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، در لیگ برتر انگلیس با اختلاف در صدر جدول قرار دارد. رقابتی حساس بین رئال مادرید و سویا در لالیگا در جریان است. بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن، به ترتیب در بوندسلیگا و لیگ یک شانس‌های اصلی قهرمانی هستند. ولی شاید شلوغ‌ترین رقابت قهرمانی این فصل در ایتالیاست. جایی که اینتر، میلان و ناپولی برای قهرمانی می‌جنگند.

گاهی اوقات یک بازیکن می‌تواند تاثیرقابل‌توجهی روی عملکرد تیم بگذارد

این موضوع حتمی است، که برای رسیدن به چنین دستاوردهایی، تلاش تیمی و داشتن ترکیبی از نفرات باکیفیت نیاز است. با این وجود، در برخی موارد یک بازیکن می‌تواند نقشی کلیدی‌ای را در رسیدن به عنوان قهرمانی ایفا کند.

در لیست امروز، ما سه بازیکنی را بررسی خواهیم کرد، که در کورس قهرمانی نقشی اساسی در عملکرد تیمشان داشته اند.

شماره 3 – الکساندر میتروویچ؛ فولام

در پایان فصل 2019-2020، فولام به لطف عملکرد الکساندر میتروویچ از طریق پلی‌آف به لیگ برتر صعود کرد. مهاجم صرب آن‌ها، در 40 دیدار در آن فصل موفق شد 26 گل به‌ثمر برساند.

پس از دو سال، مجددا در چمپیونشیپ انگلستان، این ستاره 27 ساله در حال درخشش با پیراهن فولام است. این بار او در راه تاریخ‌سازی است و آمار خود در فصل 2019-2020 را بهتر کرده است.

بهترین گلزن تاریخ صربستان، تا این لحظه 28 گل را در تنها در 26 بازی به‌ثمر رسانده است. او به طور متوسط در هر 81 دقیقه حضور در میدان یک‌بار دروازه حریفان را گشوده است. با این تعداد گل زده در این فصل، تا این مقطع سه بار مقابل حریفان موفق به ثبت هت‌تریک شده است.

شایان ذکر است، تعداد گل‌های زده میتروویچ در این فصل، از تیم‌های بارنزلی، پیتربورو و هال‌سیتی بیشتر بوده است.

جای تعجبی ندارد که میتروویچ بهترین گلزن لیگ است. نفر دوم این لیست بن بریتون از بلکبرن است. دومین گلزن برتر باشگاه فولام در این فصل، 20 گل کمتر از الکساندر میتروویچ به‌ثمر رسانده است.

فولام در حال حاضر، علی‌رغم یک بازی کمتر، با 5 امتیاز اختلاف در صدر جدول و شانس مسلم صعود به لیگ‌برتر انگلستان است. اما اگر شاگردان مارکو سیلوا به لیگ‌برتر صعود کنند، این مهاجم 27 ساله صربستانی موظف است فُرم کنونی خود را به فصل آینده نیز انتقال دهد.

شماره 2- کودی گاکپو؛ پی‌اس‌وی آیندهوون

آژاکس آمستردام، که فصل گذشته لیگ هلند را با 16 امتیاز اختلاف بدون هیچ مشکلی فتح کرد، در این فصل خود را در یک رقابت نزدیک می‌بیند. رقیب آن‌ها پی‌اس‌وی آیندهوون است که تنها 2 امتیاز با صدرنشینان فاصله دارد. قهرمان هلند امسال در لیگ‌قهرمانان‌اروپا نمایشی قدرتمند داشته‌است و با 18 امتیاز از 6 بازی صعودی مقتدرانه به دور بعد داشت. از این رو، تیم تحت هدایت راجر اشمیت برای توانایی رقابت با چنین تیمی، شایسته‌ی احترام است. اما، نکته غیرقابل انکار این است، که چنین عملکرد درخشانی بدون ستاره هلندی آن‌ها، کودی گاکپو، امکان‌پذیر نخواهد بود.

این وینگر 22 ساله، اولین بازی خود برای پی‌اس‌وی را در سال 2018 انجام داد و از آن زمان تا کنون، همواره نمایش قابل توجهی داشته است. اما عملکرد او در این فصل با گذشته تفاوت دارد. این جوان هلندی در 15 بازی این فصل با پیراهن آیندهوون 16 بار موفق به گلزنی شده است.

گاکپو با اختلاف 7 گل از نفر دوم، بهترین گلزن این فصل باشگاهش به‌حساب می‌آید. وینگر 22 ساله که در تابستان به عنوان کاپیتان دوم باشگاهش انتخاب شد، جواد اعتماد سرمربی را داد. 

غیبت او در 5 بازی در پائیز، قهرمانان سوپرکاپ هلند را به‌دردسر انداخت. مصدومیت او از ناحیه مچ پا، پنج امتیاز را از آیندهوون گرفت که شامل شکست 5-0 مقابل آژاکس آمستردام نیز می‌شود. پس از بازگشت، به تیمش کمک کرد تا پنج پیروزی متوالی بدست آورند تا بار دیگر اهمیت خود را ثابت کند.

شماره 1 – تئو هرناندز؛ میلان


پس از هشت سال غیبت در لیگ‌قهرمانان‌اروپا، میلان نهایتا با نایب‌قهرمانی در فصل گذشته جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد. امسال آن‌ها قصد دارند یک پله بالاتر بایستند و فاتح اسکودتو شوند.

روسونری که در حال حاضر تنها چهار امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، به شدت به مدافع چپ خود متکی است. این 24 ساله فصل گذشته به‌عنوان یک مدافع رکورد عالی 13 گل زده را ثبت کرد.

اما در این فصل، عملکرد او ارتقا پیدا کرده است. تنها زلاتان ابراهیموویچ در ترکیب میلان، بیشتر از هرناندز موفق به گلزنی شده است. در واقع بین مدافعان کناری، تنها الکساندر-آرنولد از لیورپول، با 12 گل آماری بهتر از تئوی 9 گله دارد.

هرناندز در سیستم تهاجمی 4231 استفانو پیولی آمار 1.4 شوت در هر 90 دقیقه را به‌ثبت رسانده است. این آمار از مهاجم تیم آن‌ها، الیویه ژیرو شرایط بهتری دارد. عملکرد درخشان این مدافع در کار هجومی، میزان 0.7 تاثیر مستقیم روی گل را در هر دیدار برای او به ارمغان آورده است، که رقمی بالاتر از رافائل لیائو در خط حمله روسونری است.

کیفیت هرناندز به کار هجومی محدود نمی‌شود. تئو در 90 دقیقه سه تکل و قطع توپ در آمارش درج شده و مهاجمین حریف 0/2 مرتبه در هر دیدار توانسته اند از مدافع فرانسوی باشگاه میلان عبور کنند.

بدون تاثیر هجومی تئو در زمین، میلان پنج امتیاز در جدول ضرر کرد. در واقع این مدافع چپ 24 ساله 5 بازی این فصل را به دلیل مصدومیت و محرومیت از دست داد، که طی این دیدار ها، میلان یک تساوی و یک شکست را تجربه کرد.

درست است که ساندرو تونالی در خط هافبک میلان شایسته‌ی ستایش است، اما وقتی گفته می‌شود تئو هرناندز تیم پیولی را در کورس قهرمانی نگه داشته، چنین مستنداتی پشت این ادعاست.

9719