سد گاباسکی در پنالتی‌ها شکستنی نیست/ مصر در غیاب کی‌روش به سنگال رسید

سد گاباسکی در پنالتی‌ها شکستنی نیست/ مصر در غیاب کی‌روش به سنگال رسید

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی مصر پس از 120 دقیقه بدون گل، با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل کامرون، حریف سنگال در دیدار نهایی شد.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های ملی کامرون و مصر از ساعت 22:30 پنجشنبه در نیمه‌نهایی جام ملتهای آفریفا به مصاف هم رفتند که مصر با درخشش دروازه‌بانش در ضربات پنالتی راهی فینال شد و کامرون به بازی رده‌بندی خواهد رفت.

در دقایق آغازین کامرون تیم برتر میدان بود تا اینکه دقیقه 18 اولین خطر جدی بازی به روی دروازه مصر شکل گرفت. ضربه سر توسط انگادو، مدافع پیش‌تاخته کامرون به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه توپ سرانجامی برای میزبان جام نداشت.

در ادامه نیمه اول، که با نتیجه 0-0 به اتمام رسید، اتفاق خاصی رخ نداد، غیر از نفوذ تیم کامرون از سمت چپ و خلق موقعیتی که توکو اکامبی از دست داد.

مصری‌ها هم موقعیتی در اواخر نیمه اول، به وسیله ارسال بلند و ضربه سری خطرناک، ایجاد کردند که کمک داور صحنه رو آفساید تشخیص داد.

ترزگه در بین دو نیمه، برای تیم ملی مصر به بازی آمد. بازیکنی که فرشته نجات کیروش در مرحله یک‌چهارم بود، شب پرفروغی را پشت سر نگذاشت.

نیمه دوم متعادل‌تر از نیمه اول آغاز شد، ولی کامرون به‌آرامی بر توپ و میدان غالب شد. با وجود برتری کامرون در مالکیت توپ، موفق به ایجاد موقعیت خاصی نمی‌شدند. شاید حتی حملات شاگردان کی‌روش خطرناک‌تر بنظر می‌رسید.

دقیقه 56 پاس به عقب اشتباه مدافع کامرون، پشت دفاع به محوطه صلاح رسید. ولی اونانا که از از دروازه‌اش خارج شده بود، موفق شد مانع پیش‌روی مهاجم مصر شود.

شاید بازی به‌واقع تا انتهای کار موقعیت خاصی غیر از شوت وحشتناک ساموئل گوئت نداشت. در حدود دقیقه 70 توپ برگشتی را این هافبک شوتزن شیرهای رام‌نشدنی با شلیکی غیرقابل مهار دروازه محمد ابوجبل را تهدید کرد، که توپ پس از از برخورد به تیر دروازه، راهی اوت شد.

نتیجه بدون گل بازی را به وقت اضافه کشاند؛ 30 دقیقه اضافه‌ای که گره‌گشای این دیدار حساس نبود و دو تیم راهی ضیافت پنالتی‌ها شدند.

ضربات پنالتی:

هر دو تیم پنالتی اول خود را توسط ابوبکر و زیزو به گل تبدیل کردند.
درحالیکه پنالتی دوم و سوم مصر گل شد، موکولی و سیلیکی پنالتی‌های خود را از دست دادند.
پنالتی چهارم کامرون نیز به بیرون رفت، تا ضربات پنالتی قبل از پنالتی چهارم مصر تمام شود.

نتیجه نهایی: کامرون 1-3 مصر

با این نتیجه، مصر در فینال حریف سنگال و کامرون در دیدار رده‌بندی به مصاف بورکینافاسو خواهد رفت.

گفتنی است؛ کارلوس کی‌روش، که در نودمین دقیقه با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد، در دیدار فینال روی نیمکت مصر نخواهد نشست.

9719