رسانه اماراتی: یک نیمه فوق‌العاده را مقابل ایران تجربه کردیم

رسانه اماراتی: یک نیمه فوق‌العاده را مقابل ایران تجربه کردیم

پایگاه خبری فوتبالی- روزنامه اماراتی الیوم در گزارشی به بررسی دستاوردهای تیم ملی این کشور در شکست برابر ایران پرداخته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، در بخشی از گزارش روزنامه الیوم در خصوص دیدار ایران و امارات آمده است: تیم ملی ما در دیدار مقابل ایران یکی از زیباترین بازی‌های خودش در این مرحله خصوصا در نیمه دوم را ارائه داد و یک نیمه فوق‌العاده را تجربه کرد، به طوری که بر بازی کاملا مسلط بود و توانست دروازه ایران را در چند صحنه مورد تهدید قرار بدهد، هر چند این فرصت‌ها به دلیل نداشتن یک مهاجم گل‌زن و تمام‌کننده به گل تبدیل نشد.

امارات در این بازی به دلیل یک اشتباه در خط دفاع و نداشتن سازمان دفاعی مناسب با تنها گل طارمی شکست خورد اما دستاوردهای فنی قابل توجهی داشت که مهمترین آنها تثبیت ترکیب تیم و ظهور بازیکنان جوان و با استعدادی بود که شایستگی خودشان را به نمایش گذاشتند. همچنین امارات شانس خودش را برای صعود حفظ کرده و گزینه اصلی رسیدن به پلی آف محسوب می‌شود هرچند برای رسیدن به جام جهانی کار سختی در پیش داریم.

عبدالله مسفر مربی سابق فوتبال امارات در این خصوص می‌گوید: علیرغم شکست ما شانس زیادی برای رسیدن به پلی‌آف داریم اما صعود به جام جهانی در این مرحله نیز بسیار دشوار خواهد بود و راه سختی در پیش است. ما شاهد ظهور بازیکنان شایسته و جوانی در این مسابقه بودیم که می‌توانند آینده فوتبال امارات را بسازند و باید به فکر ساختن یک تیم جدید برای امارات باشیم. تیم ما بعد از شکست مقابل ایران باید برای پیروزی مقابل عراق آماده شود و بعد از آن دیدار دشوری که مقابل کره جنوبی در پیش داریم. پس از آن در صورت صعود ممکن است حریف ما استرالیا باشد که تیم قدرتمندی است و برنده در آن بازی مقابل تیم پنجم آمریکای جنوبی قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ تیم آسیایی از پلی آف مقابل تیم‌های آمریکای جنوبی به جام جهانی نرسیده و این یعنی کار بسیار سختی در پیش است با این وجود اگر به جام جهانی هم نرسیدیم باید به فکر ساختن تیم آینده فوتبال امارات باشیم.

۴۱۵۴