دیدارهای امروز منطقه کونکاکاف / کانادا، دو امتیاز تا تاریخ‌سازی

دیدارهای امروز منطقه کونکاکاف / کانادا، دو امتیاز تا تاریخ‌سازی

پایگاه خبری فوتبالی- بامداد و صبح امروز، دیدار های روز یازدهم مرحله آخر انتخابی جام جهانی، درمنطقه کونکاکاف برگزار شد.

به گزارش فوتبالی، صبح امروز چهار بازی از مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه کونکاکاف برگزار شد، که کانا یک‌قدم به تاریخ‌سازی نزدیک تر، مکزیک با یک پنالتی مقابل پاناما پیروز و نهایتا شانس کاستاریکا برای رسیدن به پلی‌آف احیا شد.

کاستا ریکا

در اولین دیدار، تیم ملی کاستاریکا در خانه جامائیکا به میدان رفت، که با تک‌گل ژوئل کمپل به پیروزی رسید. با این نتیجه و با توجه به شکست پاناما مقابل مکزیک، تیم‌ملی کاستاریکا به یک‌قدمی تیم چهارم جدول رسید.

جامائیکا نیز با این شکست، رسما از جام‌جهانی بازماند.

آمریکا

در بازی دوم امروز، تیم‌ملی آمریکا میزبان تیم آخر گروه بود. هندوراس، که تنها 3 امتیاز از 10 بازی کسب کرده بود، قابل پیش‌بینی بود که مقابل قهرمان این قاره، بازی را واگذار کند.

آمریکا با گل‌های وستون مک‌کنی، واکر زیمرمن و کریستین پولیسیک، مقابل هندوراس پیروز و رتبه دوم خود را حفظ کرد.

کانادا

در سومین دیدار، شگفتی‌سازان این دوره انتخابی جام‌جهانی، میهمان ال‌سالوادور بودند.
 کانادا در این بازی با دو گلی که، هر دو در نیمه دوم به ثمر رسید، با نتیجه 2-0 به پیروزی رسید، تا ششمین برد پیاپی خود را در آخرین مرحله انتخابی جام‌جهانی بدست آورد. آتیبا هاچینسون، کاپیتان کهنه‌کار کانادا و جاناتان دیوید، مهاجم لیل فرانسه، گل‌های تیم‌ملی کانادا را به ثمر رساندند.

با این نتیجه، سه بازی مانده به پایان رقابت‌ها کانادا تنها 2 امتیاز تا قطعی شدن صعود فاصله دارد. السالوادور نیز، با این شکست شانس صعودش به پلی‌آف به کمترین حد ممکن رسید.

مکزیک

و در آخرین دیدار امروز، که از ساعت 6:30 صبح آغاز شد، مکزیک در یک بازی حساس رودررو برای صعود مستقیم به جام‌جهانی، میزبان پاناما بود.
 تک‌گل این دیدار، که مکزیک برتری خیلی زیادی نسبت به حریفش نداشت، را رائول خیمنز در هشتادمین دقیقه از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند.

با این نتیجه، اختلاف یک امتیازی دو تیم تبدیل به 4 امتیاز شد و حالا، پاناما باید تمرکزخود را معطوف به رسیدن به پلی‌آف فاصله دارد.
 پانامای 17 امتیازی تنها یک امتیاز از کاستاریکا بیشتر دارد و در دو دیدار پایانی، محکوم به حضور مقابل آمریکا و کاناداست.

جدول فعلی انتخابی جام جهانی، درمنطقه کونکاکاف:

جدول

9917