سرمربی جدید تیم ملی عراق مشخص شد

سرمربی جدید تیم ملی عراق مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - بعد از برکناری سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی عراق، سکاندار جدید این تیم مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، بعد از 8 بازی ناکامی در کسب پیروزی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و شانس حداقلی برای صعود به جام جهانی، فدراسیون فوتبال عراق تصمیم به تغییر در کادرفنی گرفت و بعد از تساوی 1-1 مقابل لبنان، ژلیکو پتروویچ سرمربی 56 ساله تیم ملی عراق از سمت خود کنار رفت.

بعد از برکناری این سرمربی مونته‌نگرویی، مسئولان فدراسیون عراق به دنبال انتخاب جانشینی برای وی بودند و گمانه‌زنی‌ها از انتخاب یک سرمربی عراقی خبر می‌داد.

سرانجام تصمیم نهایی مشخص شد و عبدالغنی شهد مدافع سابق باشگاه نجف عراق که حدود دو دهه در لیگ داخلی مشغول سرمربیگری بوده و تیم نفت الوسط، آخرین تیم تحت هدایت او بود، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عراق معرفی شد.

شهد پیش از پذیرش این سمت، سابقه همکاری با فدراسیون فوتبال عراق به عنوان مدیر تیم ملی بزرگسالان و هم‌چنین سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 23 سال را در کارنامه خود دارد.

تیم ملی عراق که کورسوی امیدی برای رسیدن به جام جهانی دارد، در دو مسابقه بعدی ملی خود باید به مصاف امارات و سوریه برود که پیروزی در هر دو مسابقه می‌تواند این تیم را در صورت ناکامی رقبا به پلی‌آف جام جهانی برساند؛ این دو مسابقه در مارچ 2022 (فروردین‌ماه 1401) به انجام می‌رسد.

1470