صحبت‌های لاپورتا و کرایوف در مراسم معارفه ترائوره/ اتمام حجت مدیران با دمبله

صحبت‌های لاپورتا و کرایوف در مراسم معارفه ترائوره/ اتمام حجت مدیران با دمبله

پایگاه خبری فوتبالی - ریاست کاتالان ها در مراسم معارفه آداما ترائوره شرکت و مصاحبه کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا در مراسم معارفه آداما ترائوره، خرید جدید کاتالان ها شرکت کرد. لاپورتا در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی بعد از مراسم معارفه صحبت هایی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

"امروز روز خاصی است. خوش آمدی آداما. شما زمانی این جا تمرین کردید و همین جا به دنیا آمدید. بارسا شما را تمرین داد؛ سپس در خارج از کشور به بازیکن حرفه ای تبدیل شدید و حالا به بارسا بازگشته اید تا تیم از استعداد شما لذت ببرد. بگذارید باز هم با بازیکنانی از لاماسیا دوباره ظاهر شویم. می خواهم از شما تشکر کنم که وضعیت باشگاه را در قرارداد لحاظ کردید و تلاش زیادی کردید تا به این جا بیایید. ما قدردان شما هستیم؛ می خواهم تأکید کنم که امروز یک داستان زیبا در بارسلونا ادامه می یابد. داستان ترائوره و بارسلونا."

دمبله؟

"مربی تصمیم می گیرد که او بازی کند یا خیر. در خصوص ترائوره باید بگویم ما گزینه بند خرید اختیاری داریم و امیدواریم که از آن در پایان فصل استفاده کنیم. با بازگشت دمبله به تمرینات، ژاوی تصمیم می گیرد که وضعیت با او چگونه باشد. به نظرم او نیم فصل را با ما ادامه می دهد اما قطعا فصل بعدی این جا نخواهد بود چون احتمالاً پای باشگاه دیگری باید در میان باشد. بازی کردن برای او دشوارتر از گذشته خواهد بود چون در حال حاضر یک تیم قوی و متعهد هستیم و او نخواست که با ما ادامه دهد. امیدوارم او ضرر نبیند و همه چیز به خوبی تمام شود."

وضعیت دمبله از نگاه لاپورتا و کرایوف؟

لاپورتا: "او قرارداد دارد و اگر در دسترس باشد، مربی تصمیم می گیرد که بازی کند یا خیر اما مربی شرایط ما را می داند و دقیقا به اندازه ما از تمدید نکردن او متعجب است. برای ما ضروری است که شرایط را به نفع باشگاه مدیریت کنیم. شرایط دمبله برای ما غیر قابل درک بود و پیشنهاد آن ها را نتوانستیم قبول کنیم."

کرایوف: "تیم 3 بازیکن هجومی اضافه کرده است و اکنون گزینه های بیشتری نسبت به ماه دسامبر رو به روی ژاوی است پس لزومی ندارد که ژاوی حتما از دمبله استفاده کند)."

لاپورتا در ادامه گفت: "ما بازیکنانی با نگرش آداما می خواهیم. بازیکنانی که نمی خواهند با بارسا ادامه دهند، راه خروج را می‌ دانند. شرایط آن ها برای ما مناسب نبود و امیدوارم که آن ها شرایط ما را درک کنند."

ارزیابی بازار نقل و انتقالات؟

"از نحوه انجام کار خودمان راضی هستیم. می خواهم در این خصوص به متئو المانی اشاره کنم که به دلیل مسائل خانوادگی چند روزی است در مایورکا است. با توجه به شرایطی که داشتیم، از کار او بسیار راضی هستم. ما به کار کردن ادامه می دهیم تا گزینه های مد نظر ژاوی را به باشگاه بیاوریم تا تیمی رقابتی تر داشته باشیم."

کرایوف در خصوص حذف نام یک بازیکن از لیگ اروپا؟

"وضعیت سختی برای مربی و همه است. مهم است که ابتدا این موضوع را در داخل باشگاه حل و فصل کنیم و به بازیکنی که قرار است حذف شود، اعلام کنیم. هر چند که این کار برای باشگاه خوشایند نخواهد بود اما فوتبال همین است."

پیشنهاد تمدید دیگری برای دمبله؟

"از 20 دسامبر دیگری پیشنهادی برای او وجود ندارد. اگر آن ها می خواهند بمانند، باید دوباره پای میز مذاکره بشینند ولی به نظر نمی رسد این اتفاق رخ دهد. پیشنهاد خوبی به این بازیکن دادیم و خودش هم تشکر کرد اما در نهایت آن ها با پیشنهادی سراغ ما آمدند که برای باشگاه پذیرش آن غیر ممکن بود. برای 6 ماه به دنبال راه حل برای او بودیم ولی آن ها با پیشنهاد عجیبی سراغ ما آمدند. با احترام به آن ها، باشگاه منافع خودش را در نظر می گیرد و مربی هم می داند که منفعت بارسا چیست و در خصوص بازی کردن او تصمیم می گیرد. مورد مشابهی از دمبله قبلاً برای ما رخ داد (ایلاژ موریبا) و در نهایت راه حلی برای ما پیدا شد اما برای دمبله هیچ راه حلی وجود نداشت."

دمبله و بازیکنانی مانند امباپه که در تابستان بازیکن آزاد می‌ شوند؟

"دمبله با شرایطی آمد که بهترین نبود. به دلیل مصدومیت های زیاد، سازگاری برای او سخت بود. او پول زیادی را از سرمایه ما برای انتقال خودش اختصاص داد. مصدومیت های او را درک کردیم و همچنین ناامیدی های او را هم در طول مصدومیت ها قبول کردیم. از این که حالا او با ما ادامه نمی دهد ناامید هستیم. من بهترین رفتار را با او داشتم ولی نتوانستیم از استعداد او خیلی لذت ببریم و از سوی دیگر سایر بازیکنان مثل امباپه شرایط متفاوت تری دارند."

قرارداد دمبله فسخ می شود؟

"همه گزینه ها را ارزیابی خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم بهترین گزینه را برای بارسا انجام دهیم."

جوردی کرایوف در خصوص عدم خرید یک مدافع چپ؟

"وقتی در حال برنامه ریزی هستید، باید بدانید که بازار زمستانی با بازار تابستانی متفاوت است. پیدا کردن یک مدافع با تجربه که خود را با شرایط مالی باشگاه هموار کند، سخت است. ما کارهای خوبی در خط حمله انجام دادیم. هنوز برای ساخت تیم مورد نظرمان کار داریم و آن را برای بازار تابستان کنار خواهیم گذاشت. مدتی است که روی بازار تابستانی کار می کنیم و امیدواریم در آینده تیم بتواند شرایط بازی کردن بیش از 60 تا 70 دقیقه را داشته باشد!"

هنوز هم معتقدید دمبله بهتر از امباپه است؟

"از این حرفم پشیمان نیستم. پیشنهاد خیلی خوبی به او دادیم؛ او به خاطر استعدادش یکی از بهترین های دنیا است."

9404