دیدارهای بامداد امروز آمریکای‌جنوبی / صعود اکوادور به تعویق افتاد

دیدارهای بامداد امروز آمریکای‌جنوبی / صعود اکوادور به تعویق افتاد

پایگاه خبری فوتبالی- روز شانزدهم مسابقات انتخابی جام‌جهانی در منطقه آمریکای جنوبی بامداد امروز برگزار شد.

به گزارش فوتبالی، بامداد امروز 5 دیدار در انتخابی جام‌جهانی منطقه آمریکای جنوبی برگزار شد، که از مهمترین اتفاقات آن می‌توان به تعویق در صعود اکوادور، رسیدن اروگوئه به منطقه صعود مستقیم و ناکامی مجدد کلمبیا در گلزنی اشاره کرد.

در اولین دیدار، تیم‌های بولیوی و شیلی، در شرایطی به مصاف هم رفتند که این مسابقه به دلیل آب‌گرفتگی زمین بازی، با تاخیر آغاز شد.
شیلی در این دیدار 2 بار از حریف پیش افتاد و نهایتا با نتیجه 3-2 به پیروزی رسید. الکسیس سانچز در این مسابقه دو گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

با این نتیجه شیلی مجددا به رقابت برای صعود بازگشت و بولیوی قطعا شانس صعود مستقیم را از دست داد. این تیم همچنان شانس اندکی برای رسیدن به پلی‌آف دارد.

تیم ملی اروگوئه در دیدار بعد امروز، میزبان ونزوئلای از پیش حذف شده بود.
یاران سوارز و کاوانی، که هر دو در این دیدار موفق به گلزنی شدند، کار سختی برابر ونزوئلا نداشتند و با نتیجه 4-1 پیروز شدند.

شاگردان دیگو آلونسو، با این برد به رتبه چهارم رسیدند و جای پرو را گرفتند. با این نتیجه، اروگوئه بیشتر از سایر تیم‌ها شانس دارد تا آخرین صعودکننده مستقیم این قاره باشد.

در دیدار بعد، آرژانتینِ از پیش صعود کرده به مصاف کلمبیای بحران‌زده رفت. کلمبیا تا پیش از این دیدار، در 6 بازی اخیر موفق به گلزنی نشده بود.
شاگردان رینالدو روئدا در این بازی نیز طلسم‌شکنی نکردند و موفق به باز کردن دروازه آرژانتین نشدند. آلبی‌سلسته با تک‌گل لاتارو مارتینز، این دیدار خانگی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

با این نتیجه، کلمبیا باید برای رسیدن به پلی‌آف تلاش کند، که با شرایط فعلی شانس زیادی نخواهد داشت.

تیم ملی برزیل نیز، علی‌رغم قطعی بودن صعودش، در تمام بازی‌ها با تمام توان به میدان می‌رود.
شاگردان تیته، امروز میزبان پاراگوئه بودند و با گل‌های رافینیا، کوتینیو، آنتونی و رودریگو، با چهار گل به پیروزی رسیدند.

با این نتیجه پاراگوئه رسما از حضور در جام‌جهانی بازماند.

در آخرین دیدار امروز، که شاید مهم‌ترین بازی امروز لقب بگیرد، پرو میزبان اکوادور بود.
شاگردان گوستاوو آلفارو، که در مسابقات انتخابی جام‌جهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته اند، در صورت پیروزی در خانه حریف، صعود مستقیم‌شان به جام جهانی قطعی می‌شد.

اکوادور با گل دقیقه 2 مایکل استرادا، از میزبان پیش‌افتاد. در نیمه دوم ادیسون فلورس، که بین دو نیمه برای پرو به میدان آمده بود، گل تساوی را به‌ثمر رساند.
درحالیکه پس از گل تساوی، پرو بیشتر از میهمانش بر بازی حاکم بود، این دیدار با نتیجه تساوی به‌پایان رسید تا صعود اکوادور حداقل یک بازی به تعویق بیافتد.

جدول انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر، تا پایان روز شانزدهم:

9719