رکورد تاریخی حریف ایران در کنار برزیل و آلمان

رکورد تاریخی حریف ایران در کنار برزیل و آلمان

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی کره جنوبی می‌تواند امروز دهمین صعود متوالی خود به رقابت‌های جام جهانی را جشن بگیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، دور هشتم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 امروز در شرایطی برگزار می‌شود که تیم ملی فوتبال کره جنوبی می‌تواند با کسب یک پیروزی برابر سوریه، صعود خود به این پیکارها را قطعی کند.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با هدایت پائولو بنتو سرمربی این تیم برای دهمین بار متوالی در آستانه صعود به جام جهانی است. از جام جهانی 1986 مکزیک، کره بدون وقفه در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان شرکت کرده است. 

یازده حضور در مرحله پایانی جام جهانی و دهمین حضور متوالی در  این رقابت‌ها، رکوردی است که تنها کشورهای برزیل، آلمان، ایتالیا، آرژانتین و اسپانیا با بازیکنان مطرح فوتبال جهان در اختیار دارند. البته رکورد کره‌ای‌ها در سطح فوتبال آسیا منحصربه‌فرد است.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی امروز در صورت پیروزی برابر سوریه، فارغ از نتایج سایر گروه‌ها، صعود به جام جهانی را قطعی می‌کند. شکست یا تساوی چشم بادامی‌ها نیز می‌تواند راهیابی آنها به قطر 2022 را رسمی کند، در صورتی‌که ایران برابر امارات شکست نخورد.

امروز تیم ملی کره جنوبی در دبی به مصاف تیم ملی سوریه می رود. تیم بنتو در صورت پیروزی در این دیدار 20 امتیازی می‌شود (6 برد، 2 تساوی) و بدون توجه به نتایج دو دیدار باقی‌مانده در دیدارهای نهم و دهم راهی قطر می‌شود. این به این دلیل است که کره جنوبی (در حال حاضر 17 امتیاز) که در رده دوم قرار دارد، هشت امتیاز بیشتر از اماراتی دارد که با 9 امتیاز در رده سوم جای گرفته است.

با توجه به تعداد بازی‌های باقی‌مانده، صعود کره به جام جهانی تقریباً قطعی است. اگر کره سوریه را شکست دهد، بدون توجه به نتیجه بازی امارات و ایران، می‌تواند دو بازی باقی‌مانده را با خیالی آسوده دنبال کند. حتی در صورت تساوی کره مقابل سوریه، شانس صعود به جام جهانی زیاد است. اگر کره با سوریه مساوی کند، امتیاز 17 این تیم به 18 تبدیل خواهد شد. در صورت تساوی یا شکست امارات به ایران، کره به‌صورت قطعی در قطر حاضر خواهد شد.

اما در صورت تساوی یا شکست کره برابر سوریه و تساوی یا برد امارات با ایران، صعود کره به مرحله نهایی ممکن است به تعویق بیفتد. در صورت تساوی کره با سوریه و برد امارات برابر ایران، کره 18 امتیازی و امارات 12 امتیازی می‌شود و دو بازی و اختلاف 6 امتیازی باقی می‌ماند.

در این تورنمنت زمانی‌که دو تیم هم امتیاز می‌شوند، رده بندی با تفاضل گل مشخص می‌شود. کره 9 گل زده و 2 گل نیز دریافت کرده است، بنابراین تفاضل گل این تیم 7+ است در حالی‌که امارات با 6 گل زده و 5 گل خورده، تفاضل گل 1+ را در اختیار دارد. درست است که کره روی کاغذ نسبت به امارات برتری دارد اما صعود آنها به مرحله نهایی را تایید نمی‌کند.

اگر کره دیدار امروز خود را ببازد و امارات مقابل ایران برنده شود، اختلاف امتیازی دو تیم از 8 به 5 کاهش می‌یابد. در این‌صورت صعود کره به جام جهانی به تعویق می‌افتد. هم‌چنین کره بعد از بازی سوریه، بازی خانگی با ایران و بازی خارج از خانه با امارات را در پیش رو خواهد داشت.

7474