کودایی: حضور در جام ملت‌ها تجربه خوبی بود/ در حال حاضر تمرکزم روی ذوب‌آهن است

کودایی: حضور در جام ملت‌ها تجربه خوبی بود/ در حال حاضر تمرکزم روی ذوب‌آهن است

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان گفت:‌ فوتبال زنان مانند بیشتر رشته‌های ورزشی در بخش زنان مظلوم است اما استخدام ملی‌پوشان فوتبال نشان داد، رویکرد مدیران ورزش ایران در حال تغییر است.

به گزارش فوتبالی،«زهره کودایی» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم معرفی بانوی اخلاق ورزش ایران در محل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ حضور در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا و رقابت در جمع برترین‌های این قاره تجربه بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال زنان ایران جوان و کم تجربه بودند و جام ملت‌ها محل رقابت بهترین تیم‌های آسیا است.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان کشورمان ادامه داد:‌ تیم هند رقیب نخست ما در این رقابت ها بود. یک سال لیگ برتر فوتبال زنانش را تعطیل کرده و با انجام ۱۴ دیدار تدارکاتی با تیم‌های خارجی خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کرده بود، اما خوشبختانه ما در مقابل چنین تیمی توانستیم بازی را با تساوی بکشانیم.

کودایی گفت:‌ سطح ورزش بویژه فوتبال در شرق آسیا رشد داشته و البته ما همه تلاش خود را مقابل تیم‌های چین و چین‌تایپه بکار گرفتیم که در نهایت مقابل آنها شکست خوردیم. این ۲ تیم جزو چهار تیم برتر آسیا هستند.

این ورزشکار زن ایرانی خاطر نشان کرد:‌ حضور در جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، آغاز جدیدی برای فوتبال زنان است تا بتوانند توانایی خود را در عرصه‌های بین‌المللی نشان داده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

وی با قدردانی از «سیدشهاب‌الدین عزیزی خادم» رییس و «شهره موسوی» نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال گفت:‌ امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای فوتبال زنان ایران باشم و خدا را شکر با استخدام ملی‌پوشان اتفاق خوبی برای فوتبال زنان رخ داده است که مطمئن هستم ادامه خواهد داشت.

دروازه‌بان فوتبال زنان ایران در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادی از تیم‌های خارجی داشته است یا خیر؟ گفت:‌ شاید در آینده این اتفاق بیفتند اما هنوز پیشنهادی دریافت نکرده‌ام و در حال حاضر تمام تمرکزم روی باشگاهم ذوب‌آهن است، بویژه آنکه شهرآورد مهم با سپاهان را در پیش داریم.

7474