دلیل عدم معرفی سنگین وزن آمریکا برای مصاف با امیرحسین زارع

دلیل عدم معرفی سنگین وزن آمریکا برای مصاف با امیرحسین زارع

پایگاه خبری فوتبالی- آمریکایی‌ها در ۹ وزن نماینده خود برای مصاف دوستانه ۲۳ بهمن با تیم ملی ایران را معرفی کرده‌اند و تنها کشتی‌گیر آنها در ۱۲۵ کیلوگرم هنوز اعلام نشده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، توماس گیلمان در وزن 57 کیلو، دیتون فیکس در 61 کیلو، ییانی دیاکومیهالیس در وزن 65 کیلو، جیمز گرین در وزن 70 کیلو، جیسون نولف در وزن 74 کیلو، جردن باروس در وزن 79 کیلو، زاهید والنسیا در وزن 86 کیلو، جیدن کاکس در وزن 92 کیلو، کایل اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم کشتی‌گیرانی هستند که نام‌شان از سوی رسانه‌های آمریکایی برای مصاف با تیم ملی کشتی آزاد ایران اعلام شده است.

این مسابقه قرار است روز 23 بهمن در تگزاس برگزار شود و احتمالا علیرضا سرلک، مجید داستان، رحمان عموزاد، عرفان الهی، یونس امامی، محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع تیم ملی آزاد را در این مسابقه همراهی می‌کنند.

آمریکایی‌ها هنوز نام نماینده خود در سنگین‌وزن را اعلام نکرده‌اند، این در حالی است که پیش از این گیبل استیوسون قهرمان 21 ساله المپیک برای حضور در این مسابقه درخواست 50 هزار دلار کرده بود.

او البته باوجودی که بلافاصله بعد از کسب طلای المپیک قراردادی با سازمان WWE برای حضور در کشتی نمایشی بست، اما بعد از قهرمانی امیرحسین زارع در جهانی 2021 نروژ اعلام کرد که می‌خواهد با نماینده ایران کشتی بگیرد. به همین دلیل او این پالس را به فدراسیون کشتی کشورش داد که به رویارویی با زارع فکر می‌کند اما درخواست مالی سنگین او برای تک کشتی پیش رو، آمریکایی‌ها را برای استفاده از او دچار تردید کرد.

با این وجود استیوسون مطمئن‌ترین گزینه تیم ملی آمریکا برای مصاف با امیرحسین زارع است، ضمن اینکه رویارویی قهرمان المپیک و قهرمان جهان در سنگین‌وزن جذابیت‌های زیادی از نظر اسپانسرینگ دارد.

آمریکایی‌ها اسم سنگین‌وزن‌شان در این مسابقه را خالی گذاشته‌اند تا بتوانند در مدت باقی‌مانده با استیوسون به توافق مالی برسند.

به نظر می‌رسد کشتی‌گیر 21 ساله که چند ماه پیش در توکیو قهرمان المپیک شده، برای آمریکایی‌ها ارزشش را دارد که حتی 50 هزار دلار درخواستی‌اش را بپردازند و او را به مصاف قهرمانی ایرانی 125 کیلوگرم بفرستند.

7474