سجادی: تکمیل هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه دارد

سجادی: تکمیل هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه دارد

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش و جوانان گفت: کامل شدن هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هنوز ادامه دارد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان در خصوص جلسه امروز خود با «ماچئی فایوکوفسکی» سفیر لهستان اظهار داشت: امروز در یکی دیگر از جلساتی که با سفرا داشتیم،‌ خوشبختانه نوبت به کشور لهستان رسید. بسیار سفیر فعال و ورزش‌دوستی است. خیلی جالب است که بدانید او در ایران ورزش می‌کند و از خانواده سوارکاری ایران است. خانواده او نیز در چوگان فعالیت می‌کنند. در گذشته از این موضوع اطلاع داشتیم که سفرا به ورزش‌های مختلفی علاقمند هستند و برخی از فدراسیون‌ها نیز خوش فکر هستند و جام‌هایی با عنوان جام دیپلمات‌ها برگزار کردند و این اتفاق بسیار خوبی است. 

وی در خصوص نتیجه جلساتی که با سفرا برگزار می‌شود، گفت: رویکرد جدید رییس جمهوری بر برقراری ارتباطات مجدد بین‌المللی در زمینه‌های مختلف است. به عنوان مثال از فعالیت‌های جدید دولت در اوراسیا مطلع هستید. این اقدامات نویدبخش روزهای خوبی است. ما نیز در راستای تحقق اهداف وزارت امور خارجه بر آن شدیم که تعاملات ورزشی را با کشورهایی که زمینه مناسب‌تری برای همکاری دارند، دنبال کنیم. ما به درخواست کشور چین جلسه‌ای با سفیر این کشور داشتیم. امروز نیز با درخواست دو کشور، با لهستان اتفاقات خوب ورزشی را پیش‌بینی و تعریف کردیم.

وزیر ورزش بیان کرد: لهستان در چند رشته ورزشی سرآمد است و در اروپا از موقعیت خوبی بهره می‌برد. ما اگر بتوانیم از اردوها و مسابقات آن‌ها استفاده کنیم، به نفع دو کشور است. البته سفیر لهستان پیشنهادات دیگری هم داشت. او پیشنهاد داشت که حتی در سرمایه‌گزاری‌های ورزشی نیز همکاری داشته باشیم و او به خصوص به صنعت اسب بسیار علاقمند بود و واقعیت این است که کشور لهستان در این خصوص پیشرو است. ما نیز سابقه خوبی در این باره با لهستان داشتیم. 

سجادی بیان کرد: هدف ما فقط واردات نیست بلکه اصلاح نژادی نیز هست. پرورش، نگهداری، تمرینات و آماده‌سازی اسب در رشته‌های مختلف نیز یکی دیگر از امکانات لهستان در این رشته است. ما روزی حساب می‌کردیم که سرمایه‌ای که در اسب‌سواری وجود دارد، به مراتب از فوتبال بیشتر است. گردش مالی این رشته خیلی بیشتر از رشته فوتبال است. ما باید برخی تکالیف و عقب‌ماندگی‌های خود را در این رشته جبران کنیم. باید اعزام‌ها را جدی بگیریم. تا چند سال پیش قهرمانی آسیا رد پرش وجود نداشت اما اخیرا جزو برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و اسب‌سواران امید بیشتری برای آینده دارند.    

وی ادامه داد: امیدوارم با پیگیری‌هایمان نشان دهیم که این جلسات نتایج خوبی در پی داشته باشد.

وزیر ورزش در خصوص صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: من در رختکن هم به بازیکنان گفتم که این تازه شروع راه تیم ملی است. امیدوارم در ادامه راه نیز این بزرگی و عزت وجود داشته باشد. ۱۵ ماه است که این تیم شکست نخورده و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. در ادامه بازی‌ها نیز باید با اراده گذشته بازی کنیم. متاسفانه به دلیل شیوع مجدد کرونا، حضور تماشاگران را در استادیوم نداریم. از همه علاقمندان از این بابت عذرخواهی می‌کنم. این قول را می‌دهم تا در کنار تیم ملی باشیم و آن‌ها را تنها نگذاریم و با پیام‌های مثبت خود از آن‌ها حمایت کنیم. 

سجادی در مورد نگرانی‌های طرفداران پرسپولیس تصریح کرد: باشگاه بزرگ، مردمی و پرطرفدار پرسپولیس مانند همه باشگاه‌ها فراز و فرودهایی داشته است. زمانی که من کار را شروع کردم، با استعفای زودهنگام این باشگاه مواجه شدم. دو هفته‌ای در این خصوص صبر کردم و با هیات مدیره این باشگاه جلسه گذاشتم که آن‌ها درخواست داشتند با این موضوع موافقت شود. هیات مدیره همچنین پیشنهاد داد که رییس هیات مدیره به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب شود. در نهایت در این خصوص موافقت کردیم. دوران سرپرستی نیز تمام شد و شرایط مدیر عاملی «سید مجید صدری» فراهم نشد و باز هم با استعفای او مواجه شدیم. البته باز هم با این موضوع موافق نبودیم. 

وی افزود: دو سه نفر را برای مدیرعاملی پیشنهاد دادیم و هیات مدیره نیز تقویت شد. تکمیل هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هنوز ادامه دارد. «رضا درویش» که سابقه مدیریت در باشگاه‌ها را دارد، برای مدیرعاملی انتخاب شد و او از زمانی که آمده در حال پرداخت بدهی‌ها است. پرونده‌های بین‌المللی زودتر باید جمع شود. 

6641