شب اول یک‌چهارم نهایی جام ملتها / رویای شگفتی‌سازان مقابل میزبان پرپر شد

شب اول یک‌چهارم نهایی جام ملتها / رویای شگفتی‌سازان مقابل میزبان پرپر شد

پایگاه خبری فوتبالی- شب اول مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا به پایان رسید، که طی آن کامرون و بورکینافاسو به جمع چهار تیم صعود کردند.

به گزارش فوتبالی، در دیدار اول امشب، تیم میزبان به مصاف تیم شگفتی‌ساز گامبیا رفت، که با دو گل توکو اکامبی، صعود بی‌دردسری به مرحله بعد داشت. در دیدار دوم امشب، بورکینافاسو علی‌رغم اخراج بازیکن گل‌زن خود در دقیقه 83، با تک‌گلی که در واپسین ثانیه‌های نیمه اول به ثمر رسید، تونس مدعی را از راهیابی به دور نیمه‌نهایی محروم کرد

تیم ملی گامبیا، که برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود، به دور پایانی جام ملت‌های آفریقا راه‌یافته بود، با خلق شگفتی از مرحله گروهی صعود و با پیروزی بر گابُن در ضربات پنالتی، راهی یک‌چهارم شده بود. اگر گامبیا می‌توانست میزبان مسابقات را حذف کند، به اولین تیمی تبدیل می‌شد که در قرن بیست‌ویکم، در اولین تجربه خود در جام ملت‌های آفریقا، می‌تواند به جمع چهار تیم نهایی راه‌یابد.

میزبان جام ملت‌های آفریقا، کامرون، با دو گلی که کارل توکو اکامبی در دقایق 50 و 57 به‌ثمر رساند، بدون تجربه چالش خاصی در این دیدار، راهی نیمه‌نهایی شد.

در بازی دیگر امشب، تیم ملی تونس که شاید روی کاغذ شانس بالاتری نسبت به حریف داشت، علی‌رغم نمایشی برتر از نظر آماری، نتیجه را 1-0 واگذار کرد.

تک‌گل بورکینافاسو را، دانگو آئوتارا در ثانیه‌های آخر دقایق تلف‌شده نیمه اول به ثمر رسید. گل‌زن بورکینافاسو در دقیقه 83، به دلیل خطایی که در ابتدا با کارت زرد جریمه و سپس با استفاده از کمک داور ویدئویی به کارت قرمز تبدیل شد، ده‌نفره شد.

اما برتری نفری در ده دقیقه پایانی و همچنین فشار بی‌امان در نیمه دوم روی دروازه حریف، نتوانست باعث جبران گل خورده تونس در این دیدار شود و آن‌ها با جام قهرمانی این مسابفات، خداحافظی کردند.

دو دیدار دیگر مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات، فردا بین تیم‌های مصر و مراکش و پس از آن، بین سنگال و گینه استوایی برگزار خواهد شد. حداقل روی کاغذ، بازی اول فردا احتمالا دیدار نزدیک‌تری خواهد بود و بنظر می‌رسد شانس سنگال برای صعود به دور بعد بیشتر از حریفش می‌باشد.