برگزاری جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی/ سجادی: کاروانی کیفی به هانگژو اعزام می‌کنیم

برگزاری جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی/ سجادی: کاروانی کیفی به هانگژو اعزام می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش و جوانان در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی، از اعزام کاروانی کیفی به مسابقات آسیایی خبر داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی که با حضور سفیر چین برگزار شد، سیدحمید سجادی با بیان اینکه ورزش فرصت‌های خوبی را برای تعامل میان کشورها ایجاد می‌کند، گفت: تلاش خواهیم کرد با کشورهای توسعه‌یافته در ورزش، از جمله چین زمینه همکاری‌های مشترک را به وجود بیاوریم.
وی در ادامه به نشست‌های اخیر خود و مسئولان وزارت ورزش و جوانان با سفیر چین در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جلسات برگزارشده، دستاوردهای بسیار خوبی در پی داشت که قطعاً در کوتاه‌ترین زمان، کارهای بزرگی را در دو حوزه ورزش و جوانان با همکاری‌های مشترک اجرایی خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را راجع به نشست امروز (شنبه) ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی ارائه و تصریح کرد: برای حضور موفق در المپیک زمستانی چین و بازی‌های آسیایی هانگژو، بررسی‌ها باید دقیق و کارشناسانه باشد.

سجادی با اشاره به دستاوردهای ورزش ایران در هفته‌های اخیر بیان کرد: این نتایج می‌تواند فرصت خوبی برای ارزیابی‌ها باشد. ضمن اینکه تأکید می‌کنم تمام ابعاد ورزش باید مورد توجه و با دقت نظر رصد شود.

وی درخصوص حضور موفق در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، حضور کیفی کاروان ورزشی ایران با هدف کسب افتخار برای ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در نظر داریم تیم‌ها و ورزشکارانی را به این رویدادها اعزام کنیم که شانس کسب مدال یا ارتقای رنکینگ را داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین حضور بانوان در این رویدادها را اتفاقی بسیار مهم برای وزارت ورزش و جوانان دانست و تأکید کرد: بانوان ما در تعدادی از رشته‌ها شانس کسب مدال دارند و در برخی رشته‌ها در مسیر موفقیت و ارتقا قرار دارند که در اعزام‌های برون‌مرزی باید به این نکات توجه شود. باور داریم که بانوان کشورمان می‌توانند نقش مهمی در کسب مدال و افتخار برای ایران عزیز داشته باشند. بنابراین معاونت امور بانوان و اعضای ستاد باید نگاه ویژه‌ای به این بخش از ورزش داشته باشند.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، در این نشست نظرات خود را پیرامون المپیک و پارالمپیک زمستانی و بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو ارائه کردند. علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و پیمان فخری سرپرست کاروان ایران اعزامی به بازی‌های آسیایی هم گزارشی در مورد رشته‌هایی که شانس اعزام دارند، ارائه کردند.

6641