هندبال قهرمانی آسیا/ از بستری شدن بازیکنان کره‌جنوبی در بیمارستان تا جولان کرونا در عربستان/ اگر ایران میزبان بود؟

هندبال قهرمانی آسیا/ از بستری شدن بازیکنان کره‌جنوبی در بیمارستان تا جولان کرونا در عربستان/ اگر ایران میزبان بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات هندبال قهرمانی آسیا درحالی در عربستان برگزار می‌شود که کرونا در این رقابت‌ها باعث شده که برخی تیم‌ها برای جهانی شدن مشکلات فراوانی داشته باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی سوئد-لهستان در دمام عربستان در حال برگزاری است در این دوره از مسابقات 16 تیم در چهار گروه با هم به رقابت پرداختند که در پایان چهار تیم ایران، قطر بحرین و عربستان به مرحله نیمه نهایی این مسابقات را یافتند در این دوره از مسابقات پنج تیم نخست جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.
پیش از آغاز مسابقات ژاپن یکی از مدعیان اصلی این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در مسابقات انصراف داد. در دور دوم این مسابقات نیز کره جنوبی در حالی که یکی از شانس‌های حضور در مرحله نیمه نهایی بود به دلیل ابتلای بازیکنانش به ویروس کرونا نتوانست برابر قطر به میدان برود و در نهایت در رده سوم گروه خود قرار گرفت و شانس کسب سکو را از دست داد. کره‌جنوبی به عنوان پر افتخارترین تیم آسیا حالا باید تنها برای رسیدن به مسابقات جهانی و رده پنجم تلاش کند و فردا برابر عراق به میدان می‌رود.

در حال حاضر شرایط جسمانی برخی از بازیکنان این تیم مناسب نیست و در بیمارستان بستری هستند.  این تیم برای بازی با عراق بازیکنان جدیدی را وارد ترکیب خود کرده است. با توجه به ابتلای بازیکنان کره به کرونا در دور دوم مسابقات قطعا آنها در عربستان و در جریان مسابقات به این ویروس مبتلا شدند.

غیبت استرالیا برابر عمان نیز احتمال ابتلای بازیکنان این تیم را مطرح کرد

این شرایط در حالی است در مسابقات قهرمانی آسیا و عربستان رخ داد که کنفدراسیون هندبال آسیا درست به همین دلیل و از بابت نگرانی ابتلای تیم‌ها به کرونا و شرایط بحرانی در ایران، میزبانی مسابقات را از ایران گرفت و به عربستان داد. کنفدراسیون هندبال آسیا عدم استقبال تیم‌ها از حضور در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا را برای گرفتن میزبانی از تهران مطرح کرد این در حالی است که ژاپن، به عنوان یکی از قدرت‌های هندبال آسیا در عربستان هم حاضر نشد.

تیم استرالیا هم در دیدار با عمان از بازی کردن امتناع کرد و گفته می‌شود که برخی از بازیکنان این تیم در عربستان کرونا گرفته‌اند و بازیکنان کره‌ای در ارتباط بودند.

شرایط وخیم تیم کره‌جنوبی در بحث ابتلا به کرونا و حتی کشیده شدن‌ حضور این تیم در مسابقات جهانی به اما و اگر و لزوم شکست عراق، این سوال را ایجاد می‌کند که اگر ایران میزبان مسابقات بود و تیمی مبتلا به کرونا می‌شد، چه موضع گیری‌هایی علیه ایران انجام می‌شد؟ آیا رسانه‌های کره‌جنوبی و یا مسئولین این تیم در مقابل این موضوع سکوت می‌کردند؟ آیا امروز که با وجود میزبانی عربستان باز هم شاهد درگیری بازیکنان حاضر در مسابقات با ویروس کرونا هستیم، کنفدراسیون هندبال آسیا پاسخی قانع کننده برای ایران و آسیا دارد؟

6641